2015. január 1., csütörtök

Sütőben sült lencsefőzelék narancsos-mustáros sonkával 11/1.

Először is Boldog Új Évet kívánok minden olvasómnak. Ismét eltelt egy év, ami számomra nagyon tartalmas volt. Megszületett első gyermekünk, így a mindennapjaink teljesen átalakultak a szó legjobb értelmében :) Szuper életünk van vele és nagyon boldoggá teszi a legunalmasabb napokat is. Sokat van velem a konyhában, már ismertetem a főzés tudományával... na jó ez persze csak vicc, egyenlőre a hűtő előtti játszószőnyegén játszik a hűtőmágnesekkel és a műanyag konyhai eszközökkel és hangosan asszisztál :) Remélem 2015-ben is sokan követitek majd ételeimet, és ki is próbáljátok azokat, amik tetszenek. :)

A Mautner kontra Széll sorozatot is folytatom, most a karácsonyi menüvel eléggé lemaradtam, készítettem már ételeket a 10. heti receptekből, csak a karácsonyi készülődés miatt nem jutottam el a felöltésig, de szép lassan pótolom majd, ígérem. Ma viszont, hogy az újév első napjához passzoljon az étel, amit megosztok veletek, Mautner Zsófi lencsefőzelékét mutatom meg, ez volt a mai ebéd. Nem a hagyományos ízvilág, de igazán pikáns, nekünk nagyon ízlett.

Hozzávalók 3 fő részére:
25 dkg lencse
1 babérlevél
1 kicsi sárgarépa
1 kisebb szárzeller
2 gerezd fokhagyma
1 kis fej hagyma
25 dkg füstölt sonka
4 szem szegfűszeg
só, bors
sűrítéshez:
fél ek. mustár
1 ek. almaecet
2 tk. cukor
1 ek. narancslé
a sonka mázához:
1,5 ek. narancslekvár - ehhez majd mutatok receptet :)
1 narancs
fél ek. mustár
1 gerezd fokhagyma
3 tk. cukor


A sütőt előmelegítem 150°-ra. A lencsét már előző este kétszeres mennyiségű vízbe beáztatom. Másnap leöntöm róla a vizet és egy olyan hőálló tálba teszem, aminek van fedele. Eredetileg öntöttvasedényben írja a recept, de mivel nekem ilyenem nincs, egy jénaiba tettem, és ez is tökéletes volt. A lencsét annyi vízzel öntöm fel, amennyi éppen ellepi. Belenyomom a répát, a szárzellert, a gerezdekre vágott hagymát, a fokhagymagerezdeket, a babérlevelet, valamint sózom és borsozom. A sonkába beletűzdelem a szegfűszeget és a lencsére "ültetem", lefedem az edényt, majd kb. 60 perc alatt megsütöm-főzöm.
A mázhoz összekeverem a narancslekvárt, a narancs héját (ebből keveset félreteszek a tálaláshoz) és levét, a mustárt, a reszelt fokhagymát és a cukrot. Amikor elkészült a lencse és a sonka, egy alufóliával bélelt tepsibe átemelem a sonkát, megkenem a mázzal és grillfokozaton 180°-on további 15 percig sütöm, hogy rákaramellizálódjon a máz. Amikor elkészült, szeletelés előtt 15 percig pihentetem.
A lencséből kiemelem a zöldségeket, ezekre már nem lesz szükség, kiveszem az 1/3-adát, amit pürésítek egy kevés főzőlével, a mustárral, az almaecettel, a narancslével és a cukorral. Visszakeverem a maradék lencséhez, ráhelyezem a felszeletelt sonkát, megszórom a félretett narancshéjjal és tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése