2014. december 26., péntek

Idei gasztroajándékok csapó 1.: Házi forrócsoki alap

Idén összesen négyféle gasztroajándékot készítettünk férjemmel, melyek közül, most az elsőt mutatom meg nektek, ami a testvéreinknek készített házi forró csoki alap volt. Sokat dolgoztunk vele, mert a csokit porrá kellett darálni, de én akármin próbáltam, nem ment, úgyhogy férjem lereszelte a két tábla étcsokit, én pedig utána még a cukorral együtt kávédarálón átdaráltam az egészet, így por lett belőle.

Hozzávalók 5 db 2 dl-es üveghez:
20 dkg étcsokoládé
8 dkg cukor
5 dkg porcukor
7 dkg pillecukor (jövőre ezt elkészítem Borbás Marcsi receptje alapján, de idén boltiból készítettem)
fűszerek ízlés szerint


Az étcsokoládét porrá őrölöm a cukorral együtt, illetve fűszerezem. Bármivel lehet, a bátrabbak kipróbálhatják a chilis verziót, én szegfűszeget, fahéjat és gyömbért használtam, mindegyikből szórtam a csokiporba.
Ötfelé osztom a csokiport kis üvegekbe, rászórom a porcukrot, valamint 3-4 darab pillecukrot, majd felcímkézem. Összesen kb. 40 dkg lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése