2014. december 15., hétfő

Narancsos kacsamell gránátalmás zöldsalátával 8/2.

Nagyon örültem, hogy a két recept közül az egyik ismét egy vacsorarecept, így hétköznap különleges vacsorát készíthettem. 
Nehéz volt a választás, és igazából nem tudtunk ezen a héten együtt egységesen szavazni, de mivel a blog szerzője én vagyok, ezért itt az én kedvencem kap pontot, aki ezen a héten Zsófi volt, tehát az állás jelenleg 5-3 Zsófi javára.



Hozzávalók 2 főre:
1 kacsamellfilé
1 narancs
1 ek. balzsamecet
1 kk. méz
1 cm friss gyömbér
0,3 dl olívaolaj
1 gránátalma
só, bors
fél csomag zöldsaláta (pl.: rukkola vagy madárbegy)


A kacsamellet én már délelőtt elkészítettem. A sütőt előmelegítem 160°-ra. A kacsa bőrét beirdalom, de ügyelek rá, hogy csak a bőrt vágjam át, a húst ne. Sózom, borsozom és megszórom reszelt narancshéjjal, majd serpenyőben megpirítom, először bőrös felével lefelé, majd rövid időre megfordítom. Egy hőálló tálba emelem és 15 percig sütöm, ezután alufóliával lefedem és további 10 percig sütöm. Amikor kész, minimum 10 percig pihentetem, hogy a szaftja benne maradjon. Ha kihűlt és csak később használjuk fel, alufóliába csomagolom és hűtőbe teszem.
A gránátalma magjait kifejtem, amit úgy a legkönnyebb, ha a "koronás" végét levágom, bevágom a cikkeket, szétfeszítem, majd kipattogtatom belőle a magokat. A narancsot kifilézem: levágom mindkét végét, majd egy éles késsel úgy vágom le a héját, hogy a fehér rész is lejöjjön. Ezután a hártyák közötti részeket késsel kiemelem. A narancs levét, ami a vágódeszkán maradt egy kis edénybe öntöm és hozzáadom a balzsamecetet, a mézet és a reszelt gyömbért, sózom, borsozom, majd lassan hozzáadom az olívaolajat és összekeverem a zöldsalátával.
A saláta tetejét megszórom a gránátalmával, ráhelyezem a narancsfiléket és a vékonyra szelt kacsamellet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése