2015. január 16., péntek

Vaníliás mákos darázsfészek 10/1/3.

Síleni voltunk a múlt héten, ahol mindig este ettünk meleg ételt. Édesanyám csinált egy finom csorba levest, ez tipikus erdélyi étel, egyszer talán majd én is megcsinálom, és utána ettük azt a darázsfészket. Finom volt, de nekem nem elég szaftos, több narancsöntetet készítenék másodszorra, és abban is több narancslevet kevesebb cukorral, a receptbe már ezeket az arányokat írom. Ezen a héten a tegnap megmutatott császármorzsa nyert, így az állás jelenleg 8-4.

Hozzávalók:
1,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek. cukor
25 dkg liszt
3 tojássárgája
fél citrom reszelt héja
3 dkg vaj
a töltelékhez (szerintem ez is sok, elegendő véleményem szerint 2/3-ad adag):
7,5 dkg mák
7,5 dkg porcukor
10 dkg puha vaj
1 tk. vanília aroma
1 narancs reszelt héja
20 dkg mazsola
5 dkg vaj a forma kikenéséhez
a narancs öntethez:
5 dkg porcukor
5 ek. frissen facsart narancslé (ez kb. 1 narancs leve)


Az élesztőt a langyos tejbe morzsolom, belekeverem a cukrot és meleg helyen felfuttatom.
A lisztet a tojások sárgájával, a reszelt citromhéjjal, a sóval, az olvasztott vajjal valamint a felfuttatott élesztővel összegyúrom, bucit formálok belőle és letakarva 1 óra alatt a háromszorosára kelesztem. Közben elkeverem a mákot a cukorral, valamint a vajat a reszelt narancshéjjal és a vanília aromával. 
Egy piteformát kivajazok és előmelegítem a sütőt 180°-ra. A tésztát 20*40 cm-es téglalappá nyújtom, megkenem a puha vajjal, megszórom a cukros mákkal és a mazsolával majd feltekerem. Kb. 4 cm-es darabokra vágom, és a tálba fektetem őket, nem túl közel egymáshoz, mert sütés közben még kelni fognak. 30 perc alatt pirosra sütöm és a narancsmázzal tálalom, amihez csak egyszerűen elkeverem a porcukrot a narancslével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése