2015. január 31., szombat

Zabpelyhes csirkemell pácolt krémfehér sajttal 13/2.

Ez a recept már régóta várt rám, a sajt már egy hete pácolódott (meg is lett az eredménye, mennyei lett), de csak azért, mert égen földön nem kaptam cikóriát, ugyanis az eredeti recept szerint az lenne a köret. Mostanra megelégeltem, és elkészítettem anélkül, helyette krumplipürét csináltam, és így is nagyon finom volt. Olyan jó lenne, ha a LIDL-ben minden összetevőt meg lehetne kapni a receptjeikhez. :(
Ezen párosítás közül ismét Széll Tamás nyert, így az állás javult, 9-6.

Hozzávalók 2 főre:
a pácolt sajthoz:
125 g krémfehér sajt
25 g szárított paradicsom
25 g fekete olívabogyó
5 szem egész feketebors
1 szál rozmaring
1 szál bazsalikom
2 gerezd tisztított fokhagyma
1 babérlevél
1-2 dl olívaolaj
a csirkéhez:
30 dkg csirkemell (1 nagyobb filé)
10 dkg zabpehely
10 dkg liszt
2 tojásfehérje
10 g vaj
1 citrom
3-4 dl tej
2 gerezd fokhagyma áttörve
só, bors


A sajtot felkockázom. Összekeverem a felkockázott aszalt paradicsomot, a félbevágott olajbogyókat, a négybe vágott fokhagymagerezdeket és a fűszereket és hozzáadom a sajtot. A "leveleket" egy üveg aljára teszem, majd rákanalazom a fűszeres sajtot és annyi olívaolajjal öntöm fel, hogy teljesen ellepje az üveg tartalmát. Minimum 3-4 napot érleljük a hűtőben, majd felhasználás előtt 1 órával kivesszük, hogy szobahőmérsékletűre melegedjen.
A csirkemellet előző nap fokhagymás, sós tejbe áztatom és hűtőben állni hagyom. Másnap kiemelem belőle, szárazra törlöm, majd hosszában felszeletelem (nekem 4 szelet lett belőle). Sózom, majd lisztbe, tojásfehérjébe (ezáltal sokkal roppanósabb lesz a bunda) és zabpehelybe forgatom, forró olajban kisütöm őket, és rácsra szedem.
Kettőnknek 5 közepes krumpliból készítettem mellé krumplipürét, majd ezzel és a pácolt sajttal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése