2015. január 19., hétfő

Pulykamell májas zsemletöltelékkel és almapürével 10/2/2.

Ahogyan a kacsánál is csináltam, a pulykánál is az egyik receptet egész bébipulykából készítettem, míg a másikat csak pulykamellből. Mivel karácsonykor az egyik rokon vendégségben ettük ezt a receptet egész pulykából, így itthon már csak mellből készítettem el, de ez is négy főre való mennyiség volt, viszont az almapüréből készítenék másfél adagot is legközelebb, mert ez a legjobb része az egésznek.  :)
A közös szavazás eredménye szerint azonban Mautner Zsófi pulykája nyert, így az állás 9-4.

Hozzávalók:
60 dkg pulykamell
1 l víz
6,4 dkg só
2 répa
1 fej vöröshagyma
1 póréhagyma
zsemletöltelékhez:
1 zsemle
0,35 l tej
1 ek. olaj
fél fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
4 dkg darált pulykamell
4 dkg csirkemáj
3 dkg szalonna
fél csokor petrezselyem
2 tojássárgája
1 tojásfehérje
só, bors
almapüréhez:
2 alma
1,5 dl fehérbor
2 ek. méz
1 kk. fahéj 


A sütés előtti este elkészítem a sóoldatot. Elkeverem a vizet a sóval és belefektetem a pulykamellet. A répát és a hagymákat meghámozom, majd nagyobb darabokra vágom. Egy hőálló edény aljába rendezem, megsózom és annyi vizet öntök rá, ami éppen ellepi. Ráfektetem a szárazra törölt pulykamellet és 1 órán keresztül 150°-os sütőben megsütöm, közben néha rákanalazok a szaftból.
A tölteléket külön szuflé formában készítem el, amiket előre kivajazok és a hűtőbe teszek. A zsemlét félbevágom, megpirítom, felkockázom és tejbe áztatom. Egy serpenyőben megpirítom az apró kockákra vágott szalonnát, hozzáadom az apróra vágott hagymát és a fokhagymát, majd a kinyomkodott zsemlét, és addig pirítom, amíg besűrűsödik. Ezután egy tálba teszem, hozzákeverem a felaprított petrezselymet, a kockákra vágott májat, a darált pulykamellet, a tojássárgákat, sót, borsot, és a nem túl kemény habbá vert tojásfehérjéket. Szétosztom a formákban (nekem ez háromra volt elegendő, de lehet négybe is, csak akkor alacsonyabbak lesznek), és 30 perccel azelőtt hogy a pulyka készen lenne, beteszem mellé a sütőbe.
Egy almát feldarabolok, felforralom a borral és a mézzel, majd puhára főzöm és botmixerel pürésítem. A másik almát apró kockákra vágom, hozzáadom a püréhez a fahéjjal együtt és a pulykamellel, valamint a töltelékkel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése