2016. október 14., péntek

Sajtos nudli hegyi sajttal, pirított hagymával és tökmagolajos salátával 78/1.

Valahányszor síelni megyünk a hüttés étkezések során sose maradhat el a gőzgombóc és a Käsespätzle, az osztrákok sajtos nudlija. Már sokszor készítettem itthon ilyet, eddig a Street Kitchen-en található Havas Dóra recept szerint, de most a Mautner kontra Széll keretén belül is megcsináltam. Bevallom kicsit macerásabb ez a verzió, így nem ezt a verziót őrzöm meg magamnak, de nagyon finom volt, ahhoz kétség sem fér.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
6 tojás
1,5-2 dl tej
1-2 ek. olaj
14 dkg vaj
3 fej hagyma vékonyra szelve
2 dl tejszín
30 dkg hegyi sajt (Bergkäse)
4 marék madárbegysaláta
4-5 ek. tökmagolaj
4 ek. bármilyen gyümölcsecet (én almaecetet használtam)


A lisztet kikeverem a tojásokkal, a tejjel és a sóval, amikor majdnem kész jöhet hozzá az olaj. Lobogó, sós vízbe szaggatom, amíg feljönnek a víz tetejére és utána még 1-2 percig, majd leszűröm és kevés olajat öntök rá amivel jól elkeverem, hogy ne ragadjon össze a tészta. 
Egy serpenyőben felolvasztom a vajat és megpirítom a hagymát, amit közben sózok is, és ha kész szűrőben lecsepegtetem róla a vajat. (Tipp: ha gyorsan akarunk végezni, tökéletesen megfelel az ételhez a Lidl-ben kapható kész pirított hagyma is)
Ezen a vajon átforgatom a nudlikat, majd leveszem a tűzről, hozzáöntöm a tejszínt és megszórom a sajttal, és a tetejére ropogós hagymát szórok, majd 200°-os sütőben néhány perc alatt megsütöm. A tökmagolajjal és gyümölcsecettel elkevert salátával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése