2016. október 13., csütörtök

Nutellával töltött kalács

Már jó pár éve én készítem a húsvéti kalácsokat a családnak, amit nagyon élvezek és már alig várom, hogy húsvét legyen, bár igazából nem tudom, hogy miért nem készítek máskor is, hiszen nem annyira ördöngösség, és szerintem meg is találtam a tuti receptet a Street Kitchen oldalon, aminél jobbat pékségben sem lehet kapni. Na de most nem arról a kalácsról írok, mert azt majd megmutatom máskor, hanem egy nagyon nagyon extra kalácsról, amivel férjemnek kedveskedtem, mert nálunk ő a nagy Nutella imádó, de nem húsvétra készült, arra nem ennyire édesre vágytunk.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
5 dkg cukor
1 tojás
1 tojássárgája
2 dl habtejszín
1 dl tej
2 dkg friss élesztő
1 vaníliarúd kikapart magja
25-30 dkg Nutella
1 tojás a kenéshez
durvára aprított mogyoró a szóráshoz


A lisztet, a tejet, a tejszínt, a sót, a cukrot, a vanília magjait, a tojásokat és az élesztőt robotgépbe teszem és alaposan kidagasztom - ez kb. 15 perc. Letakarom, majd 30 percig kelesztem.
Enyhén lisztezett deszkán 16 részre osztom, gombóccá formálom őket, majd letakarva további 15 percig kelesztem. Kicsit kinyújtom az összes gombócot és mindegyik közepére egy méretes teáskanál Nutellát teszek és újra gombócot formálok belőle. Egy kivajazott püspökkenyér formába rendezem őket - alulra két sorba 10 darabot, majd a tetejére középre a maradék  darabot. Újra letakarom és duplájára kelesztem (kb. 40 perc alatt), majd megkenem felvert tojással és megszórom az aprított mogyoróval. 170°-on 25 percig sütöm, majd hagyom teljesen kihűlni. És jöhet az élvezet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése