2016. február 18., csütörtök

Körtés clafoutis 51/1.

Megint nem volt könnyű az összehasonlítás, mert egy vacsorát és egy desszertet kellett összehasonlítani, de megint egy vacsora alkalmával készítettem el mindkét fogást, így annyi könnyebbség volt, hogy egyből el tudtuk végezni az összehasonlítást, és meg is született az eredmény, de ezt majd csak a páros másik receptje után árulom el. :)
Ez a sütemény szerintem bármilyen más gyümölccsel is elkészíthető, próbálkozzatok bátran.

Hozzávalók:
2 tojás
1 tojássárgája
6 dkg porcukor
csipetnyi só
4,5 dkg liszt
1,5 dl habtejszín
1 dl tejszín
1 vaníliarúd kikapart magja
3 dkg vaj az edények kikenéséhez
3 érett, de nem puha körte felkockázva
5 dkg vörösáfonya
porcukor és mandulaforgács a tálaláshoz 
 

Előmelegítem a sütőt 180°-ra, a tésztát pedig érdemes egy kancsóban elkészíteni, mert abból könnyebb lesz kiönteni. A  tojást és a tojássárgáját elektromos habverővel kikeverem a porcukorral és a sóval, majd hozzáadom a lisztet és apránként a tejet valamint a tejszínt. Belekaparom a vanília magját is, akkor jó a tészta, ha sűrű palacsinta tészta állagú. Egy hőálló tálat (én piteformát használtam) kivajazok, beleszórom a körtét és az áfonyát, majd ráöntöm a masszát és 20-30 percig sütöm, amíg aranysárga nem lesz és már nem remeg. Langyosan tálalom porcukorral és mandulaforgáccsal megszórva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése