2016. február 10., szerda

Céklás burgonyafőzelék fokhagymás kelkáposztával 50/1.

Sajnálom, de én őszintén akarom csinálni ezt a blogot, őszintén nyilatkozom az ételekről is, ezért most is az leszek: ez volt az első olyan étel, amit nem tudtam megenni. Nagyon szeretem Mautner Zsófi ételeit, mert a házias ízekbe csempész valami extra dolgot, de egyben egyszerűen készíti el őket, viszont ez a párosítás már sok volt, sajnálom, de elkészítettem.

Hozzávalók:
5 dl víz vagy alaplé
50 dkg burgonya
1 babérlevél
só, bors
50 dkg cékla
2 dl tejföl
2 ek. keményítő
1 citrom
1 tk. méz
5-6 kelkáposztalevél 
1 gerezd fokhagyma
2 ek. olívaolaj
1 csokor újhagyma zöldje


A vízben felteszem forrni a felkockázott burgonyát, a vizet sózom, borsozom, hozzáadom a babérlevelet. Miközben forr, felkockázom a céklát, amit előtte 200°-on 1 órán keresztül héjában megsütöttem kevés sóval és olívaolajjal. A burgonyához adom a felkockázott céklát, a tejfölt csomómentesre keverem a keményítővel és néhány merőkanál főzőlével, majd behabarom vele a főzeléket, hozzáadom a citromlevet, a mézet és ha kell még sózom, borsozom. 
A rusztikus darabokra vágott kelkáposztát az újhagyma zöldjével együtt kissé megfonnyasztom a fokhagymás olívaolajon és a főzelékre halmozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése