2020. május 25., hétfő

Spárgakrémleves sajtropogóssal

#30
Májusban három dolgot várok nagyon a gasztronómia terén, az egyik a bodza, amit most hétvégén már másodszor szedtünk elég nagy adaggal, épp ázik az újabb adag bodzaszörp, volt már bodza üdítő, és még két finomsággal próbálkozom, majd megosztom Veletek ezeket is. A másik az eper, amiből már eszegetünk bőven, de a befőzési idővel még várok picit, a harmadik pedig a spárga, ami végre hétvégén az asztalra került, először krémleves formájában, de egy francia pite is szerepel már terveim között, a héten ez is érkezik majd.
Tavaly Marton Adri verzióját elkészítettem zöldspárgával és joghurttal, de átformáltam teljesen a magam ízlésére, így lett belőle a mi fehér spárgás verziónk.

Hozzávalók:
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 csomag (500 g) fehér spárga
5 dl víz vagy alaplé
1 dl tejszín
1 ek. keményítő
só, bors
1 ek. vaj
1 ek. olívaolaj
5-10 dkg reszelt sajt

Elkészítési idő: 30 perc
Sütési hőfok: 200°


Meghámozom a spárgát és feldarabolom 2-3 cm-es darabokra, a hagymát finomra aprítom, a fokhagymát áttöröm. A vajat és az olívaolajat felhevítem, majd hozzáadom a fokhagymát, amit lepirítok, jöhet ezután a hagyma, amit egyből meg is sózok picit és megdinsztelem. A spárgát hozzáadom, pár percig pirítom, majd felöntöm az alaplével és fedő alatt forrástól számított 20 percig főzöm, utána botmixerrel pürésítem.
A sütőt előmelegítem és nagyjából 5 cm átmérőjű kupacokat csinálok a reszelt sajtból, majd 10-15 perc alatt pirosra sütöm őket.
A keményítőt csomómentesre keverem a tejszínnel, és belekeverem a levesbe, sózom, borsozom, és a sajtchips-el, valamint aprított snidlinggel tálalom.

Tipp: Nekem úgy tanították a spárga pucolását, hogy az alsó részen ott törjük el, ahol magától meghajlik, amikor hajlítani kezdjük, mert az ez alatti rész fás. Ezután lefektetem egy vágódeszkára, és hámozóval leszedem a héját folyamatosan körbe forgatva, így kisebb az esélye, hogy eltörik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése