2020. május 28., csütörtök

Morzsás karfiol fűszeres tejföllel és sajttal

#32
Nyáron gyerekkoromban rengetegszer volt ebédre "prézlis" karfiol sajttal és tejföllel a tetején. Nagyon szerettük, Anyunak is egyszerű dolga volt, könnyen el tudta készíteni, igazi villámebéd. Már alig vártam, hogy jöjjön a nyár és a friss karfiol, múlt héten pedig vettünk is két fejet, amiket ilyen módon készítettem el ebédre, de azért az összetevőket itt-ott kicsit felturbóztam: a zsemlemorzsába került parmezán, és cayenne bors, a tejfölbe fokhagyma és friss zöldfűszerek a kertből, valamint trappista sajt helyett ementálit használtam. Nyilván a kisebb gyerekeknek a cayenne bors és a fokhagyma belekeverése előtt vegyétek ki az ő adagjukat, ők ezt a pikáns ízt lehet nem díjazzák annyira.

Hozzávalók:
2 fej karfiol (direkt megmértem nektek, nekem a 2 együtt volt 1,5 kg)
1 tk. szárított zöldségkeverék
100 g zsemlemorzsa
2 ek. parmezán
1 kk. cayenne bors
1,5 dl tejföl
1,5 dl joghurt
1 gerezd fokhagyma
1 marék aprított zöldfűszer (snidling, petrezselyem, kakukkfű)
5 dkg reszelt sajt, esetemben ementáli

Elkészítési idő: 20 perc


Felteszem forrni a vizet, közben pedig a karfiolt megtisztítom, feldarabolom és megmosom, majd lobogó sós, és szárított zöldségkeverékes vízben 10 percig főzöm, ami alatt elkészítem a "feltéteket". 
Olajon megpirítom a zsemlemorzsát, ami ha már szép aranybarna, akkor leveszem a tűzhelyről és pár perc múlva hozzákeverem a reszelt parmezánt, hogy már ne olvadjon el benne egyből a sajt, illetve ha nem esznek belőle gyerekek, akkor a cayenne borsot is hozzáadom. A zöldfűszereket megmosom és felaprítom, majd a tejföl és joghurt keverékébe teszem az áttört fokhagymával együtt és már jöhet is a tálalás.
Tányérra szedem a leszűrt karfiol rózsákat, megszórom a sajtos-fűszeres zsemlemorzsával, meglocsolom a fűszeres tejföllel, majd meghintem sajttal és kész is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése