2020. május 20., szerda

Lasagne bolognese, ahogy én készítem igazán szaftosan

#27
Hétvégén lasagne-t készítettem, ami lehet, hogy nem a leggyorsabb étel, de ha ügyesen csináljuk akár 3 ebédet is el tudtunk készíteni egy időben. Maga a lasagne adag, amit megcsináltam elég volt ötünknek két alkalommal, és mivel ha már nekilátok a bolognai ragunak, akkor én mindig dupla adagot készítek, hogy mehessen a fagyasztóba is egy vésztartalék ebédnek, így lesz ebből még ebéd legalább egyszer biztosan.
Szóval a bolognai ragut 1 kg húsból készítem, tudom, a legtöbb megtalálható recept eleve ekkora adaggal számol, de én a lasagne-ba ennek csak a felét szoktam beletenni, a másik felét spagetti vagy tagliatelle tésztával esszük frissen reszelt sajttal a tetején.

Hozzávalók:
25 dkg lasagne tésztalap
1 kg darált hús (én most sertést használtam csak, de csináltam már csak pulykából vagy vegyesen is)
12 dkg kockázott bacon
1 fej vöröshagyma aprítva
2 nagy gerezd fokhagyma reszelve
4 szárzeller
4 kisebb sárgarépa reszelve
2 dl vörösbor
1 konzerv sűrített paradicsom (a 140 grammos kiszerelés)
1 konzerv darabolt paradicsom
4 dl víz vagy alaplé (ennyi alaplevem sosem volt még a mélyhűtőben, ez is a karantén hozománya és tényleg más mindennek az íze tőle, de azért vízzel is finom lesz, ne izguljatok)
2 dl paradicsomlé
1 ág rozmaring
1 kisebb ág bazsalikom (szárítottal is működik, abból 1 ek.)
1 kisebb ág oregánó (szárítottal is működik, abból 1 ek.)
besamelhez:
6 dl tej
60 g vaj
60 g liszt
só, bors, szerecsendió
tetejére:
2 csomag mozzarella

Elkészítési idő: 3 és fél óra sütéssel együtt
Sütési hőfok: 180°


Először is lepirítom a bacont, amihez ha nincs elegendő zsír rajta, adok egy kevés olajat. Amikor már szép piros, de azért nem ropog még, kiveszem, és a visszamaradt zsiradékon megdinsztelem a hagymát (ezt picit sózom, hogy hamarabb levet engedjen) és a fokhagymát, majd hozzáadom az apróra kockázott szárzellert és a lereszelt sárgarépákat és pirítom őket egy darabig. Felöntöm a vörösborral és nagy lángon addig főzöm, míg a bor teljesen el nem párolog, ekkor jöhet a darált hús, amit szintén lepirítok. Amikor már jól körbepirult visszateszem bele a bacont, jöhet hozzá a paradicsompüré, a darabolt paradicsom, felöntöm a vízzel és a paradicsomlével. A bazsalikomot és az oregánót felaprítom, hozzákeverem a raguhoz, beleteszem a rozmaring ágat is, majd fedő alatt legalább 1 órát rotyogtatom.
Közben elkészítem a besamelt, amihez megolvasztom a vajat, belekeverem a lisztet, amit lepirítok, majd kis adagokban hozzáöntöm a tejet és kézi habverővel folyamatosan kevergetve addig főzöm, amíg besűrűsödik, majd sózom, borsozom, és megszórom szerecsendióval.
Amikor elkészült a ragu elfelezem ezt az adagot, mert én ehhez a lasagnehoz csak a felét használom fel.
Előkészítek egy hőálló tálat, az aljába kanalazok egy réteg bolognai ragut, majd jöhet egy réteg tészta, újabb réteg ragu, besamel és tépkedett mozzarella. Ezt követi a tészta, és így folytatom a rétegezést úgy, hogy a tetejére tészta, besamel és mozzarella kerüljön (nekem összesen 4 tésztarétegem lett). Előmelegített sütőbe tolom és nagyjából 40 percig sütöm, amíg szépen megpirul a teteje, de érdemes várni egy kicsit, amikor elkészült, hogy könnyebb legyen szeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése