2016. november 28., hétfő

Csokis meglepetés muffin

Hétvégén férjem Nagypapájától kaptam egy új szakácskönyvet - mert úgyis olyan kevés van -, melyben csak muffinok vannak. Emma egyből lecsapott rá és ki is választott belőle kettőt, amit csináljunk meg. Az egyik ez a csupa csokis volt, amiben természetesen büszkén segített, nagyon szeretem amikor együtt alkothatunk.


Hozzávalók 18 db-hoz:
35 dkg liszt
4 kiskanál sütőpor
5 dkg kakaópor
1 kiskanál fahéj
10 dkg vaj
15 dkg barna cukor
4 dl tej
1 tojás
10 dkg csokoládé (én étcsokoládét használtam, de lehet tejcsoki is jó lett volna)
18 nagyon kicsit csokitojás, vagy 9 kocka tejcsokoládé félbe törve


A lisztet elkeverem a sütőporral, a kakaóval, a fahéjjal. A vajat kicsit megolvasztom és robotgéppel elkeverem a lisztes keverékkel, majd hozzáadom a cukrot. A tejjel elkeverem a tojást, majd hozzáadom a gőz fölött megolvasztott csokoládét. A tejes masszát elkeverem a vajas-lisztes keverékkel, majd a muffin sütőformát kibélelem papírkapszlikkal. Minden mélyedésbe teszek egy-egy kanál tésztát, majd jöhetnek a csokitojások vagy a félbe tört csokoládékockák, majd egy-egy újabb kanál tészta. A sütő aljába kevés vizet öntök, ez segít, hogy a muffinok szépen felemelkedjenek. 180°-os sütőben 10-15 perc alatt készre sütöm őket.

1 megjegyzés:

  1. Egy időben mi is sokat csináltunk mi is,de mára már sütőm sincs :-) Receptem annál több.Nagyon ügyes Emma hogy így alkot Veled !

    VálaszTörlés