2016. november 18., péntek

Zöldséges sertésragu sárgarépás burgonyapürével 90/1.

Két olyan receptet halogattam már jó ideje, melynek közös alapanyaga a karalábé. Mivel én most ilyen puffasztó K-betűs ételeket nem ehetek, ezért elnapoltam a recepteket, de végül úgy döntöttem, hogy a páros ezen ételét elkészítem csak karalábé nélkül, mert az nem a főszereplő.

Hozzávalók:
2 ek. olaj
1 vöröshagyma finomra aprítva
2 gerezd fokhagyma finomra aprítva
1 ek. fűszerpaprika
1 kk. kakukkfű
50 dkg sertésgulyáshús (comb vagy lapocka)
4 sárgarépa
1 karalábé (nálam ez maradt ki) 
3 dl alaplé vagy víz
1 kg burgonya
1 dl tej
5 dkg vaj
só, bors


Egy öntöttvas lábosban (természetesen simában is lehet) üvegesre dinsztelem a hagymát és a fokhagymát, sózom, majd hozzáadom a paprikát. Beleteszem a húst és a kakukkfüvet, valamint a maghámozott és nagyobb kockákra vágott répát (2 db)és karalábét. Felöntöm 3 dl folyadékkal és  140°-os sütőben 2 óra alatt, lefedve puhára párolom (ezt én nem a sütőben csináltam, hanem a tűzhelyen egy sima lábosban kb. 45 perc alatt).
A burgonyát és a maradék 2 répát felkockázom és sós vízben puhára főzöm, majd áttöröm és a tejjel, valamint a vajjal, sóval, borssal pürét készítek belőle, amit habzsákba töltök. Egy hőálló tálba öntöm a húsragut és befedem a habzsákból kinyomkodott pürével, majd 200°-on 15 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése