2015. november 19., csütörtök

Az én parasztreggelim 39/1.

Ez természetesen nem az ÉN parasztreggelim, hanem Széll Tamás receptje, de ugye a sorozatból így kellett "lemásolnom".
Ennek a receptnek a képét már megosztottam korábban, de most a recept is érkezik hozzá. Őszintén megmondom, hogy mi ezt ebédre ettük, annyira bőséges volt, hogy ha ezt ettük volna reggelire, aznap szerintem már semmi másra nem lett volna szükségem. 
Annyi hozzáfűznivalóm van az ételhez, hogy ennyi hagyma napindítónak vagy ebédnek is szerintem rengeteg így annak mértéke szerintem csökkenthető, valamint a körözött nagyon nagy adag, de később, pirítósra kenve is nagyon finom.

Hozzávalók:
12 tojás (én csak 8-9-ből csináltam) 
10 dkg parasztsonka
10 dkg parasztkolbász
10 dkg baconszalonna
2 fej burgonya
4 paprika
1 hagyma
1 köteg snidling
2-3 csipet pirospaprika
15 koktélparadicsom
1 csokor újhagyma
3 lilahagyma
10 retek
csipet cukor
1 ek. ecet
olaj
körözötthöz:
25 dkg túró
25 dkg camambert sajt
2-4 ek. tejföl
2-4 ek. vaj 
2 fej sonkahagyma
1-2 gerezd fokhagyma reszelve
só, őrölt kömény, piros paprika

A zöldségeket (paradicsom, retek, újhagyma) tetszés szerint feldaraboljuk. A lilahagymát vékonyan felszeleteljük, majd az ecet-cukor-só keverékben marináljuk. A paprikák közül kettőt félbe vágunk, ebbe fogjuk tölteni a körözöttet. 
A túrót és a camambert sajtot (a penészes héja nélkül) áttörjük, majd annyi tejfölt és vajat adunk hozzá, hogy kenhető állagú legyen. Köménnyel, sóval és pirospaprikával fűszerezzük, valamint hozzáadjuk az aprított sonkahagymát és a reszelt fokhagymát. A körözöttet a paprikákba töltjük és fogyasztásig hűtőbe teszem.
A burgonyát négybe vágom, majd ezeket a gerezdeket vékony szeletekre. A kolbászt karikázom, a bacont és a sonkát csíkozom.  A hagymát és a maradék két paprikát félbe, majd szeletekre vágom, és minden alkotó elemet külön-külön lepirítok (a sonkának csak a felét, a másik felét frissen használjuk majd). Amikor kész, mindent összeöntök és ráütöm a tojásokat, amiket előzőleg nem vertem fel. Laza mozdulatokkal keverem a rántottát, míg elkészül. 
A kész rántottát megszórom az aprított snidlinggel, pirospaprikával és a maradék sonkával, majd a friss zöldségekkel, a pácolt lilahagymával és a körözöttes paprikákkal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése