2014. október 27., hétfő

Rákóczi túrós

Múlt héten, amikor vásárolni voltam még úgy terveztem, hogy a hosszú hétvégére almás sütit készítek, mivel van itthon egy csomó almám, de ekkor a hűtőpultnál a leárazott túrót a kezében fogva egy nő azt mondta a lányának, hogy: húú, ebből csinálhatunk túrógombócot, vagy akár egy Rákóczi túróst, azt úgyis olyan régen ettünk. Na én meg még sosem készítettem, úgyhogy gondoltam, itt a remek alkalom, a hétvége úgyis négy napos, így elfér egymás mellett mindkét sütemény :) 
Ami pedig külön öröm volt számomra, hogy a süteményt már férjem vette ki a sütőből, amíg én a kislányunkat etettem, és amikor kinyitotta a sütőt, csak ennyit mondott: hűűű, de jól néz ki!; és amikor megkóstolta: ez finom lett!... hát így aztán külön megérte :)

Hozzávalók:
a tésztához:
30 dkg liszt
15 dkg margarin
10 dkg porcukor
2 tojássárgája
csipet szódabikarbóna
1 dl tejföl
a töltelékhez:
50 dkg túró
15 dkg cukor
3 dkg búzadara
2 tojássárgája
1 dl tejföl
1 vaníliás cukor
fél citrom reszelt héja
a habhoz:
4 tojásfehérje
18 dkg porcukor 

fél üveg sárgabaracklekvár



A tészta hozzávalóit összegyúrom, kinyújtom és 180°-os sütőben 15 perc alatt félig megsütöm. Ezalatt összekeverem a túrós tölteléket. Villával összetöröm a túrót, hozzáadom a tojásokat, a cukrot, a búzadarát, a tejfölt a vaníliás cukrot és a reszelt citromhéjat. A tésztát kiveszem a sütőből és rásimítom a túrós masszát, majd visszateszem a sütőbe és további 25 percig sütöm. 
Amikor már csak pár perc van hátra, felverem a tojások fehérjét kemény habbá a porcukorral, azért nem előbb, hogy nehogy összeessen, majd zacskóba töltöm, aminek kivágom a sarkát és berácsozom vele a süteményt, majd 120°-on még 15-20 percig szárítom (ez sütőtől függően lehet hosszabb idő is). 
Amikor kész, kiveszem a sütőből és minden rácsba baracklekvárt töltök, amit a legkönnyebben a habhoz hasonlóan tudok kinyomni. Szeletelni csak akkor szabad, amikor már teljesen kihűlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése