2020. március 26., csütörtök

Túróval töltött zsemle

#6
Íme a soron következő egyszerű, de nagyszerű recept, amit biztosan mindenki ismer még az iskolai vagy óvodai menzáról, nálunk a gyerekek is egyből mondták, hogy hurrá, ilyen az oviban is szokott lenni. Mivel péntek jön, ami nekünk a böjt szempontjából húsmentességet jelent, így ez a recept külön jól jön holnapra.

Hozzávalók:
8 zsemle
5 dl tej
1 kg túró (ehhez jó a darabosabb fajta is)
3 tojás
18 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
1-1 kezeletlen narancs és citrom héja 
2 dl tejföl
porcukor a szóráshoz

Elkészítési idő: 1 óra (sütéssel együtt)
Sütési hőfok: 180°


A zsemlék tetejét levágom, majd kibelezem őket. Felmelegítem a tejet és egy pillanatra belemerítem a zsemléket, majd egy kivajazott hőálló tálba teszem őket egymás mellé. A túrót villával áttöröm, hozzákeverem a tojásokat, a cukrot, vaníliás cukrot és a citrusok reszelt héját. A zsemlékbe kanalazom a tölteléket, majd ráteszem a "kalapjukat", megkenem tejföllel, megszórom cukorral és nagyjából 30 perc alatt készre sütöm, majd ízlés szerint további tejföllel a tetején tálalom.

Tipp: 
- Csak akkor reszeljétek bele a citrom héját, ha valóban sikerül bio-t szerezni, ha kimarad nem fog hiányozni, vagy esetleg facsarjatok egy pici citromlevet a töltelékbe, akkor az íze ugyanúgy benne lesz. 
- A zsemlék kikapart belsejét még jobban szétszedtem, egy kevés sóval és szárított zöldfűszerrel megszórtam, meglocsoltam olívaolajjal és sütőpapírral bélelt tepsiben nagyjából 5 perc alatt megpirítottam, amit krémlevesekbe szívesen kanalaznak a gyerekek, vagy salátába is kiváló gazdagító összetevő a vacsorához, mert ugyebár nem pazarolunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése