2020. február 13., csütörtök

A tökéletes szendvicskenyér

Annyira örülök, hogy a sütés-főzés iránti szeretetem miatt megismerek újabb és újabb olyan embereket, még ha csak virtuálisan is, akik ugyanolyan, vagy még nagyobb szenvedéllyel alkotnak a konyhában mint én.
Pár napja Szotyi Művek Instagram oldalán találtam egy képet egy nagyon jónak ígérkező szendvicskenyérről. Az utóbbi időben elég sok péksütemény készül itthon, és kerestem azt a receptet, amivel elkezdhetném a kenyérsütést is, és jelentem megtaláltam. Mint a posztból kiderült Ő a Pink&Berry oldalon találta a receptet, akinél látszik, hogy az eredeti verzió Lilafügétől való, akitől már sok mindent elkészítettem, és most sem csalódtam. A gyerekek imádták, a héja is nagyon puha, hetfőn sütöttem ma pedig már csütörtök van, de ugyanolyan finom, mint amikor elkészült és egyaránt megállja a helyét sós, vagy édes szendvics alapnak is.

Hozzávalók:
1 tojás
1,5 dl tej
0,5 dl langyos víz
4 dkg cukor
2 tk. só
5 g porélesztő
35 dkg liszt
6 dkg vaj

Elkészítési idő: fél óra + 3 óra kelesztés + fél óra sütés
Sütési hőfok: 190°



A dagasztógépem edényébe szitálom a lisztet, a közepébe pedig beleöntöm a többi hozzávalót. A sorrend mindegy, ami viszont fontos, hogy minden szobahőmérsékletű legyen. Így jöhet bele a tojás, a tej, a víz, a cukor, a só, az élesztő, majd ha kidagasztottam a tésztát, akkor kis adagokban hozzádolgozom a vajat. Letakarva 2 órán át kelesztem, majd három részre szedem és lisztezett felületen egyesével kigömbölyítem, így pihentetem további 15 percet. Minden gombolyagot kinyújtok egy-egy 25*15 cm-es téglalapra, a hosszanti oldalán félbehajtom és szorosan feltekerem, majd egy kivajazott püspökkenyér formába helyezem őket egymástól egyenlő távolságra és letakarva további 1 órát kelesztem, mely alatt a három buci szépen össze fog nőni. A sütőt előmelegítem, a kenyeret megkenem tejjel, majd 20-30 perc alatt aranybarnára sütöm. Kiveszem a sütőből, de csak akkor emelem ki a formából, amikor már teljesen kihűlt.

Tipp: Én 25 dkg finomlisztből és 15 dkg teljeskiőrlésű búzalisztből készítettem a kenyeret, nekem így összesen 5 dkg-al több liszt kellett ahhoz, hogy szépen bucivá összeálljon a tészta és ne ragadjon, valamint magokat is gyúrtam a tésztába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése