2020. június 17., szerda

Menta szörp

Nem vagyunk egy nagy szörp fogyasztó család, de az elmúlt években egy szörp mindig rendszeresen elkészül nyáron, és minden barátunk örül, ha vendégségnél ezt viszek ajándékba, vagy egy nyári baráti vagy családi összejövetelen ezt keverek be. Ez a szörp a levendula, aminek hamarosan neki is állok, de idén már három másik szörpöt is csináltam: bodzát, epret és meggyet, most pedig hétvégén mikor kitörtünk a karanténból és lementünk a Balatoni nyaralóba cseresznyét szedni, szembejött velem két hatalmas menta bokor, így tudtam, eljött az ideje, hogy a mentaszörpöt is kipróbáljam. Egy igazán hatalmas csokorral szedtem, gondoltam ettől aztán nagyon intenzív lesz, de igazából amikor isszuk azt lehet érezni, hogy iszom valami édeset, és amint lenyelem akkor jön csak a finom menta íz, így legközelebb lehet még nagyobb csokorral szedek, de már ezzel is elégedett vagyok.

Hozzávalók:
1 hatalmas csokor menta szárastul
2 bio citrom
3 l víz
1 kg cukor
1 tk. citromsav


Egy nagy lábosba teszem a mentacsokrot és a felkarikázott citromokat, majd felöntöm a vízzel, lefedem és 24 órát ázni hagyom. 
Másnap leszűröm, hozzáadom a cukrot és a citromsavat, felforralom, majd sterilizált üvegekbe töltöm és letakarva hagyom őket kihűlni. 
A szörpöt 1:8 arányban hígítom, citromkarikákkal és friss menta levelekkel fogyasztom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése