2020. június 15., hétfő

Meggyes-cseresznyés pite

Vége az eperszezonnak, és már itt is van a meggy. Piacon még inkább a cseresznye kapható, de Férjem Nagypapájánál a meggy mindig hamarabb érik a balatoni kertben, így nálunk tényleg az epret egyből ez a gyümölcs követi. 5 kilóból lekvárt főztünk, sokat le is fagyasztottunk, szörpöt is készítettem, de elkészült ez a pite is, amit minden évben megsütök ilyenkor.
Idén gondoltam piteformában sütöm a tepsi helyett és mivel a gyerekek sajnos még előszeretettel válogatják ki a gyümölcsöt a sütiből, nem akartam, hogy lecsússzon az aljára a meggy, így a tojásfehérjét nem vertem fel külön, ahogyan az eredeti recept írta. Ha lágyabb tésztát szeretnétek, akkor mindenképpen tegyetek így, mert az enyém masszívabb lett, de nekem pont ez volt a célom, reggelire, uzsonnára, ebéd utáni nasiként is megállta a helyét.

Hozzávalók:
75 dkg cseresznye és meggy vegyesen (de lehet külön is, én most csak meggyet használtam)
15 dkg margarin
20 dkg cukor (fele lehet porcukor is)
1 vaníliás cukor
1 bio citrom reszelt héja
1 csipet só
6 tojás
45 dkg liszt
120 ml tej
1 sütőpor


Elkészítési idő: 1,5 óra
Sütési hőfok: 180°


A gyümölcsöt megmosom, letisztítom és kimagozom. A sütőt előmelegítem, a piteformát kibélelem sütőpapírral. A puha margarint habosra verem a cukorral, a vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal és a sóval. Egyenként hozzáadom a tojásokat, majd szép lassan csurgatva a tejet, hogy ne csapjon ki az edényből, majd a sütőporral elkevert lisztet is evőkanalanként a tésztába keverem.
A masszát belesimítom a formába, egyenletesen elszórom rajta a gyümölcsöt és 45-50 percig sütöm, majd tűpróbával ellenőrzöm, hogy kellően átsült e közepe is, és teljesen hagyom a formában kihűlni.


Tipp: Amennyiben lágyabb tésztát szeretnétek, válasszátok szét a tojásokat, a sárgáját adagoljátok egyesével a kihabosított margarinhoz, amihez csak a cukor felét adjátok. A fehérjéket verjétek fel külön kemény habbá, ehhez jöjjön a cukor másik fele, és a végén a liszttel váltakozva adjátok a tésztához. Ebben az esetben a meggy le fog süllyedni, és a szeletekben mindenhol meg fogjátok találni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése