2020. április 25., szombat

Sütőben sült rántott hús medvehagymás burgonyapürével

#20
Marton Adri, akinek már több receptjét is elkészítettem elindította #gasztrosuliját, ami szerda esténként egy-egy élő főzést jelent a Facebook oldalán. Az első alkalmakkor teljesen alap dolgok készítése történt, mint zöldségek vágási technikái, majd én a második alkalommal amikor bekapcsolódtam házi majonézt készítettünk, kézzel keverve (szuper finom lett), utána számomra egy "adás" kimaradt, majd eljött a számomra nagyon várt alkalom, a sütőben sült rántott húsé. Tudtam, hogy ezt mindenképpen ki szeretném próbálni, a honlapon már néztem egy ideje a receptet, és ugyan a főzés élőben nem ment, meg vacsorára nem is ettünk volna ilyen komoly ételt, de másnap ebédre megcsináltam és pazar lett. Tényleg olyan mint az olajban sült verzió, puha a hús, de ropog a bundája, a burgonyapüréhez pedig mivel volt itthon friss medvehagyma azt is kevertem és ez is különleges lett így.

Hozzávalók:
50 dkg csirkemellfilé
3 dl tej
1 gerezd fokhagyma
200 gr zsemlemorzsa
5 ek. reszelt parmezán
1 kk. cayenne bors
1 kk. bors
1 kk. fokhagymapor
1 tk. pirospaprika 
2 ek. vaj
4 közepes fej burgonya
50 gramm vaj
1 dl tej
1 dl habtejszín 
1 babérlevél
3 szem bors
egy csokor medvehagyma

Elkészítési idő: 1 óra
Sütési hőfok: 200°


A csirkemellet felszeletelem, majd picit kiklopfolom, de csak óvatosan, hogy ne törjenek össze a hús rostjai és sózom, borsozom a szeleteket. A tejbe belekeverem az áttört fokhagymát és belehelyezem a hússzeleteket, majd pihenni hagyom legalább fél órát a pulton, de ha van idő akkor egy éjszakát is mehet a hűtőbe, akkor viszont sütés előtt érdemes legalább fél órával kivenni majd onnan, hogy temperálódhasson.
Összekeverem a zsemlemorzsát, a parmezánnal, a cayenne borssal, a borssal, a pirospaprikával és a fokhagymaporral, majd ebben a keverékben megforgatom a lecsöpögtetett hússzeleteket és sütőpapírral bélelt tepsire helyezem őket. Előmelegítem a sütőt és minden hússzeletre teszek egy-egy kisebb, nagyjából 2*2 cm-es darab vajat, majd 20-25 perc alatt aranybarnára sütöm. 
Ezidő alatt elkészítem a burgonyapürét, amihez áttöröm a megfőtt burgonyát, hozzáadom a vajat, valamint a tej és tejszín keverékét, amit előtte felmelegítek 1 babérlevéllel és 3 szem borssal. Én ezután mindig kézi mixert használok egy barátnőm javaslatára, amivel minden esetleges nagyobb darab eltüntethető a püréből. Ízlés szerint sózom, majd belekeverem a felcsíkozott medvehagymát, és a rántott hússal tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése