2020. április 9., csütörtök

Sajtos hagymás spätzle

#12
Síelés alatt a hüttében egy étel van, amit én mindig tuti, hogy szeretnék enni, ez pedig az osztrákok egyik ételspecialitása a käsespätzle. Itthon már többször próbáltam reprodukálni, de valahogy annyira tömény lett - mondjuk ez a hüttés verzióra is igaz -, hogy utána nem esett túl jól, de most rátaláltam arra a verzióra, ami kellően sajtos, kellően hagymás, és nagyon finom. A böjti időszak a héten lezárul, de nekünk ez is szuper ebéd volt, a napokban, és most még jön két húsmentes nap, ha van kedvetek próbáljátok ki, gyorsan megvan, és cserébe nagyon finom. 

Hozzávalók:
30 dkg liszt
2 tojás
1 tk. só
2 ek. olaj
2 kis fej lilahagyma
15-20 dkg zsíros sajt (én ementálit használtam)
a tálaláshoz tejföl és petrezselyem

Elkészítési idő: 30 perc


A tojásokat enyhén felverem, belekeverem a lisztet és a sót, majd folyamatosan keverve hozzáadok nagyjából 1,5-2 dl vizet, hogy sűrű galuska tészta állagot kapjak. Lobogó, sós vízbe szaggatom a nokedlit, majd leszűröm és leöblítem hideg vízzel. Közben lereszelem a sajtot nagylukú reszelőn. Kevés olajon megpárolom a felcsíkozott lilahagymát, ráöntöm a nokedlit, majd kisebb adagokban rászórom a sajtot, amit keverek, és csak akkor adom hozzá a következő adagot, ha ez már teljesen elolvadt és bevonta a nokedliket. Ízlés szerint tejföllel és aprított petrezselyemmel tálalom.

1 megjegyzés: