2016. szeptember 8., csütörtök

Tarte Tatin, klasszikus francia almatorta 69/1.

Most két könnyedén összehasonlítható fogás volt soron: egy torta és egy turmix, mindkettő desszertnek, édességnek betudható. Lehet egy tippetek melyik nyert a családban, de erre a következő bejegyzésig még várnotok kell :) 

Francia almatortát már korábban is készítettem Édesanyámmal, de most ezt a receptet követtem, és nagyon finom volt, de a töltelékből kevesebb is elég, mert nem fér a tálba. Nekem eddig nem volt olyan serpenyőm, amit sütőbe is lehetett volna tenni, de ezután a recept után kértem egyet, szóval legközelebb már abban fogom elkészíteni, most "csak" egy jénai tál tetejében csináltam.

Hozzávalók:
34 dkg liszt
14 dkg vaj
1 kk. só
1 tojás
0,5-1 dl hideg víz
10-12 dkg cukor
6 dkg vaj 
1 citrom kifacsart leve
1 vaníliarúd kikapart magja
4-5 zöldalma 


A lisztet, a vajat, a sót és a tojást keverőgépbe teszem, majd bekapcsolom és apró adagokban csurgatom hozzá a vizet, amíg a tészta összeáll. Cipót formázok belőle, fóliába csomagolom és hűtőbe teszem legalább fél órára. 
Egy 27-30 cm átmérőjű serpenyőben (amit sütőbe is lehet tenni, ennek hiányában majd az almatölteléket át kell helyezni egy másik hőálló tálba) karamellizálom, majd lehúzom a tűzről és hozzáadom a vajat, a vanília magjait, valamint a citromlevet és gyorsan elkeverem (ilyenkor kicsit sűrűsödni fog). Az almákat vékony szeletekre vágom és elrendezem körben a serpenyőben.
A tésztát 5 mm vastagra nyújtom, majd a serpenyő méretével megegyező méretű kört vágok belőle és ráhelyezem a serpenyőre, a széleit rá is nyomkodom. Villával sűrűn megszurkálom és 180°-os sütőben kb. 40 percig sütöm, míg a tészta aranybarna, "kopogós" nem lesz. Legalább fél óráig pihentetem, mielőtt kiborítom és vanília fagyival tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése