2016. június 9., csütörtök

Zabkeksz fél óra alatt? - Igen!!!

A Street Kitchen oldalon több isteni finom édesség között megtalálható 3, fél óra alatt elkészíthető keksz, melyeket mind elkészítettem már, és valóban csak fél óra kell hozzájuk. A kókuszos csók, nekem túl édes, a citromos vajas keksz túl vajas, de a zabkeksz valami fantasztikus. Sokkal finomabb, mint bármilyen zabkeksz amit a boltban vettem eddig, és egyszer kipróbáltam, meddig bírja (véletlenül), mert elfelejtettem, hogy egy sütis dobozban még maradt a kamrában, és két hónap múlva is ropogott. És ami pluszban jó, hogy annyira nem érezhető a liszt, hogy nyugodtan lehet teljes kiőrlésűt tenni benne, a vaj lehet laktózmentes, így a családban a glutén és laktózérzékenyek is bátran fogyaszthatják :)

Ezt használtam legutóbb a Cheesecake-hez is, mondhatom, sokkal finomabb vele.

Hozzávalók:
20 dkg vaj
20 dkg cukor
10 dkg barnacukor
fél vaníiliarúd
1 tojás
15 dkg liszt
1 cs. sütőpor
3 g szódabikarbóna
csipet só
25 dkg zabpehely (10 dkg finomszemű és 15 dkg nagyszemű) 


Egy tálban elkeverem a lisztet a sóval, a sütőporral és a szódabikarbónával. Robotgépben habosra keverem a vajat a cukrokkal, hozzáadom a tojást és a vanília kikapart magját, majd eldolgozom és fokozatosan hozzáadom a lisztes keveréket, majd a zabpelyhet. 
2 tepsit kibélelek sütőpapírral, gombócokat formálok a masszából, amit kicsit lelapítok és egymástól 5 cm-re elhelyezem őket, majd 180°-ra előmelegített sütőben 13-16 percig sütöm. A sütőből kivéve rácson kihűtöm (vagy a sütőpapírt lehúzom a hideg kőre), majd jól záródó dobozban tárolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése