2014. november 25., kedd

Kacsamell karamellizált káposztával és sült hagymákkal 3/2.

Széll Tamás kacsa receptjét már nem egész kacsából készítettem el, bár úgy biztosan teljesen más lett volna, de ketten nem tudunk megenni egy egész kacsát, így maradt a mell, de ezzel is nagyon finom lett.
A káposzta nagyon-nagyon sokáig sült, és valóban egészen más íze lett, mint a párolt káposztának, de nem hiszem, hogy sűrűn fogok 4 órán át káposztát sütni.

Hozzávalók 2 főre:
1 kisebb fej lila káposzta
2 kacsamell
2 szál rozmaring
4 szál kakukkfű
4 gerezd fokhagyma
2 fej vöröhagyma
só, bors
kevés méz
olaj


A káposztát egészben ráhelyezem egy sütőpapírral bélelt tepsire és 4 órán keresztül 160°-on megsütöm. Ha langyosra hűlt, lefejtem róla az elszenesedett leveleket és addig bontom, míg szép lila levelek kerülnek elő, ezek már maradhatnak. A káposztát félbevágom, majd cikkekre, hogy a torzsája összetartsa őket. Ez így akár előző nap is elkészíthető (én is így tettem), és a hűtőben eláll így.
A kacsamelleket egy magas falú edénybe fektetem, bedörzsölöm sóval, mellé helyezem a fűszernövényeket, valamint a cikkre vágott hagymát és a héjas fokhagymagerezdeket. 140°-on 40 percig sütöm. 
Egy serpenyőben kevés olajat és mézet melegítek, majd belehelyezem a felcikkezett káposztát. Kiveszem a húst a sütőből és a káposzta mellé helyezem a hagymákat, majd a káposztagerezdek mindkét oldalát karamellizálom. A húst még visszateszem 20 percre a sütőbe 200°-ra, hogy a bőre is szépen megpiruljon.
Egy tálra szedem a káposztát a hagymával, ráfektetem a kacsamelleket. a fokhagymára rányomok villával és így a héjából kicsúszik a krémesre sült fokhagyma, amit a húsra kenek.

Ez az étel is ízlett mindkettőnknek, de azért itt Mautner Zsófi receptje nyert, így az állás 2/2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése