2021. június 17., csütörtök

Sütőben sült édesburgonyachips avokádós mártogatóval

Be kell vallanom, hogy sajnos az esti nassolásokra mi is gyakran elcsábulunk. A nagyböjtben azt a fogadalmat tettem magamnak, hogy nem eszem se sós, se édes nasikat, és a böjt végével ezt egy ideig még tudtam is jól tartani, de aztán jöttek a csábítások. Viszont ha magunk készítjük ezeket, akkor a lelkiismeretünk sokkal tisztább lehet, mert tudjuk mi az, amit valóban eszünk, legyen az egy házi granola joghurttal és gyümölcslekvárral vagy friss gyümölccsel, egy hűsítő nyári fagyi, vagy egy házilag sütött chips. Ezutóbbihoz hoztam most nektek egy receptet, melyhez avokádós mártogatóst is készítettem, így még extrább ez a házi finomság.

A recept megjelent az áprilisi Kifőztük magazinban, a fűszerekért pedig köszönet a Fűszerész csapatának. 

 


Hozzávalók:

a chipshez:

1-1 nagyobb méretű sárga és lila édesburgonya

3 evőkanál olívaolaj

1,5 teáskanál sültburgonya fűszersó

az avokádómajonézhez:

1 érett avokádó

1 citrom

1 lime

1 kávéskanál cayenne bors

1 kávéskanál só

2 evőkanál olaj 

2 evőkanál natúr joghurt

Elkészítési idő: 30 perc

Sütési hőfok: 180°

Az édesburgonyákat meghámozom, majd uborkagyalun legyalulom. Egy tálban összekeverem az olajat a sültburgonya fűszersóval, majd beleforgatom a burgonyákat. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetem őket és előmelegített, 180 fokos, légkeveréses sütőben 10-15 percig sütöm, de folyamatosan figyelni kell, mert a kisebb szeletek pillanatok alatt megéghetnek.

Az avokádómajonézhez félbe vágom az avokádót és kikanalazom a belsejét, amit villával összetördelek. A citrom és a lime levét kifacsarom, és az avokádóhoz adom. Fűszerezem sóval és cayenne borssal, majd lassan hozzácsurgatva belekeverem az olajat, a joghurttal pedig krémesítem. A színes édesburgonya chipseket az avokádómajonézzel tálalom.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése