2021. június 14., hétfő

Bodzás eperlekvár

Ahogyan az eper nekem a tavasz kezdte, a bodza már igazán a nyarat idézi. Tavaly gondoltam egyet és nagyon sokféle ételben összekombináltam ezt a két kedvencet, és hatalmas sikert aratott itthon és a baráti körben azok között, akik megkóstolhatták a bodzás eperlekváromat.

A gyerekek nem igazán esznek nálunk lekvárt, ebben csak a legkisebbre számíthatok, de a szintén tavalyi bodzazselé gumicukor lekvár néven fut itthon, és emellett még az epret voltak hajlandók megenni, így tehát a bodzás-eper lett a kedvencük. Idén jó nagy adaggal kellett ezért csinálnom, és másokat is "megfertőztem" az ötletemmel, remélem kipróbáljátok, van még bodza és eper is :)


Hozzávalók: 

1,8 kg eper (tisztított mennyiség)

1 dl víz

1 citrom leve

8-10 tenyérnyi bodzavirág

40 dkg cukor

2 csomag dzsemfix 3:1

Az epret megmosom és megtisztítom, majd negyedelem és ráöntöm a vizet, valamint a citrom levét. A bodzavirágokat nem szabad megmosni, mert akkor pont a lényeg, maga a virágpor tűnik el róla, csak rázzuk le, hogy az esetleg benne levő bogarak kipotyogjanak.

Az eprek tetejére tömködöm a virágokat, majd lecukrozom, egy lapos tányérral lefedem, lesúlyozom és egy éjszakát, vagy akár egy egész napot állni hagyom. Másnap felforralom, de már a dzsemfixet is hozzáadom, majd forrástól számított 5 percig zubogva forrni hagyom. Ezután eltávolítom a bodzavirágokat és botmixerrel pürésítem, majd forrón sterilizált üvegekbe töltöm, lefedem, fejre állítom 5 percre, majd visszafordítom és letakarva, száraz dunsztban hagyom kihűlni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése