2021. február 9., kedd

Sajtos sárgaborsó krémleves

Továbbra is szinte minden hétvégén előkerülnek a különféle "golyós" levesek nálunk, amiben a gyerekeknek sárgaborsót is el tudok rejteni, amit amúgy nem szívesen ennének meg, de krémleves formájában minden lecsúszik. 

Először ez az étel úgy készült, hogy sárgaborsó főzeléket készítettem, amiből maradt nagyjából 1-2 embernek való adag és maradt egy szintén kisebb adag sajtkrémleves és gondoltam megpróbálom őket összekombinálni, ami annyira jól sikerült, hogy a következő alkalommal már célirányosan készítettem ezt, és ismételten sikert aratott.

A recept megjelent a februári Kifőztük gasztromagazinban is, melyhez a botmixert a Russell Hobbs biztosította. 


Hozzávalók 4 személyre:

10 dkg sárgaborsó

1 vöröshagyma

kevés olaj

4 dl víz

1 zellerlevél

1 babérlevél

1 l alaplé vagy víz

10 dkg kéksajt

10 dkg krémsajt

10 dkg füstölt sajt

½ teáskanál szerecsendió

frissen őrölt bors

2 dl főzőtejszín

a tálaláshoz:

aprított petrezselyem

parmezán forgácsok

A sárgaborsót előző éjszaka beáztatom: kétszeres mennyiségű vizet öntök rá, melyből a maradékot reggel leöntöm róla. Egy edényben kevés olajon megdinsztelem az aprított vöröshagymát, majd hozzáadom a leszűrt sárgaborsót és felöntöm 4 dl vízzel. Sózom, beleteszem a babérlevelet és a zellerlevelet, majd forrástól számított 30 percig főzöm, ezután pedig botmixerrel pürésítem. 

Egy külön edényben felforralom az alaplevet (vagy vizet) és amikor forr, hozzáadom a feldarabolt/lereszelt sajtokat, majd addig kevergetem, míg elolvadnak. Szerecsendióval és borssal fűszerezem, belekeverem a sárgaborsópürét, felöntöm a tejszínnel, majd összemelegítem. Aprított petrezselyemmel és parmezán forgácsokkal tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése