2021. február 16., kedd

Farsangi szalagos fánk Nagymamám receptje alapján

Családunkban Nagymamám vezette be azt a hagyományt, hogy húshagyó kedden fánkot sütünk, ez a húsvéti böjt előtti utolsó nagy nassolás. Éveken keresztül Vele vagy Édesanyámmal együtt készítettem el ezt az édességet, de jó pár éve ezt a hagyományt már én vettem át, és remélem egyszer majd én is továbbadhatom.


Idén ez a fánksütés már a negyedik, így nem érheti szó a ház elejét nálunk, ennyiszer egy farsangi szezonban még sose sütöttem, és a csöröge fánk sütésben a gyerekek is segédkezhettek, így még nagyobb volt számukra az öröm, és persze nekem is. Bízom benne, hogy jó pár év múlva nekik is megtaníthatom a szalagos fánkot, ahogy nekem tanította Nagymamám és Anyukám, és ez is közös családi program lesz.


A recept megjelent a februári Kifőztük magazinban.



Hozzávalók 35-40 darabhoz:

60 dkg liszt

2,5 dkg élesztő

1+3 dl tej

3 tojássárgája

5 dkg cukor

6 dkg vaj

1 vaníliás cukor

csipetnyi só 

 

Elkészítési idő: 3,5 óra 



Meglangyosítom a tejet, majd feloldom benne az élesztőt és a korábban átszitált liszthez adom. A fennmaradó 3 dl tejet elkeverem a tojássárgákkal, a vajjal, a sóval és a vaníliás cukorral, majd összemelegítem őket és a liszthez adom. Alaposan kidagasztom a tésztát, majd lefedve, meleg helyen 1-1,5 órát kelni hagyom, de vigyázzatok, mert nekem már többször kimászott a tálból.

Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtom, majd kiszaggatom egy nagyjából 6 cm átmérőjű kiszúróval (ez lehet akár egy pohár is), majd konyharuhával letakarva további 1 órán át kelni hagyom.

Egy serpenyőben vagy lábosban felhevítem az olajat és beleteszek egyszerre annyi fánkot, amennyi kényelmesen elfér benne úgy, hogy a fánkoknak az az oldaluk legyen lefele az olajban, ami a pulton felül volt (azaz nem lisztes). Egy fedővel lefedem az edényt, majd néhány perc múlva leemelem, megfordítom a fánkokat, és így sütöm tovább nagyjából 1 percig. Papírtörlővel bélelt tálcára szedem őket, majd porcukorral és lekvárral tálalom.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése