2018. február 21., szerda

Deluxe pizza rokforttal , datolyával és hagymakompóttal

Mióta Szenteste nálunk vacsorázik az egész család, ami mindig 10 feletti létszámot jelent, mindig megvan a fix menü: rántott hal pirított burgonyával és burgonyasalátával. Ez férjem családjában volt mindig a menü Szenteste, így vállaltam, hogy ezt készítem, de minden évben becsempészek valami extrát is. Mivel a főétel már fix, így maradt az előétel, ami minden évben más, és általában a Lidl ünnepi receptjei közül szoktam választani.
Idén erre a Deluxe pizzára esett a választásom, amiben annyi változtatást voltam kénytelen eszközölni, hogy mivel rosszul emlékeztem és nem volt itthon lilahagyma, vöröshagymából készítettem a hagymakompótot.

Hozzávalók:
1 csomag friss leveles tészta
4 ek. olívaolaj
1 tk. szárított kakukkfű
1 gerezd fokhagyma
hagymakompót:
1,5 dl almaecet
6 dkg nádcukor
3 lilahagyma vagy vöröshagyma
tetejére:
1 csomag rukkola
10 dkg serrano sonka
10 dkg rokfort sajt morzsolva
6-8 szem Medjool datolya
3 dkg parmezán
krémes balzsamecet ízlés szerint

Elkészítési idő: 30 perc
Sütési hőfok: 220°


A leveles tésztát kitekerem, a szélét körben bevágom késsel, hogy a pereme jobban felemelkedjen, majd megkenem a kakukkfűvel és reszelt fokhagymával ízesített olívaolajjal és nagyjából 25 perc alatt ropogósra sütöm, majd langyosra hűtöm. A tetejére pakolom a rukkolát, a tépkedett sonkát, a morzsolt sajtot és a nagyobb darabokra vágott datolyát, majd a forgácsolt parmezánt, végül pedig megcsepegtetem a krémes balzsamecettel.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése