2017. augusztus 19., szombat

Kefír panna cotta mézes őszibarackkal 102/2.

Készítettem már panna cottát több alkalommal. Ez a kefíres változat nagyon gyors és egyszerű volt, finom is, de nem hasonlított a megszokott panna cotta ízvilághoz. Szeonális gyümölcsökkel készítsétek, jelenleg barackkal és áfonyával.

Hozzávalók:
7-7,5 dl kefír
0,7 dl víz
4 ek. méz
2 citrom reszelt héja
3 db lapzselatin, vagy 1 csomag expressz zselatin
mézes őszibarack:
2 őszibarack
2 nektarin
3 ek. méz
1 citrom leve és héja
1 doboz áfonya (én az áfonyát lecseréltem Édesapám kertjéből friss málnára)

Elkészítési idő: 20 perc+legalább 4 óra hűtés


A zselatinlapokat 10 percre hideg vízbe áztatom (az expressz zselatint a zacskón leírtak szerint készítem elő). A vizet és a mézet egy kis lábasban összeforralom és szirupot főzök belőle. A zselatint feloldom a szirupban, hozzáadom a simára kikevert kefírhez és belekeverem a reszelt citrom héjat. Poharakba töltöm és legalább 4 órára vagy egy éjszakára hűtőbe teszem. 
Az őszibarackot és a nektarint felkockázom, összeforgatom a mézzel és a citrom levével és héjával, majd tálaláskor a panna cottára kanalazom és áfonyával (vagy málnával) díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése