2021. március 2., kedd

Pásztorpite, ahogy én készítem

Ez az étel egy igazi maradékmentő recept számomra, Férjem mikor legutóbb elkészítettem mondta is, hogy megint a maradékmentős ebédet csináltam és valóban így is van. A krumplipüré számomra az a köret, amit a legjobban szeretek, de valahogy sose tudom eltalálni a jó mennyiséget, mert vagy túl kevés vagy túlságosan sok lesz belőle. Viszont jó ideje remek maradékmentés ez a pásztorpite, amihez darált hús szinte mindig van itthon a fagyasztóban és igazából bármilyen variációban elkészíthető.



 

Hozzávalók:

1 fej vöröshagyma

50 dkg darált hús

1 marék fagyasztott zöldborsó

fél kaliforniai paprika

10 ek. passzírozott paradicsom

só, bors

1 tk. majoránna

2 dl víz

70 dkg krumplipüré

5 dkg reszelt parmezán

Elkészítési idő: 45 perc

Sütési hőfok: 180°

 

Kevés olajon megdinsztelem a felaprított hagymát, majd hozzáadom a darált húst amit sózok, borsozok és lepirítok. Jöhet hozzá a fagyasztott zöldborsó, valamint az apróra kockázott kaliforniai paprika, amiket szintén egy rövid ideig pirítok. Majoránnával fűszerezem a ragut, majd hozzáöntöm a passzírozott paradicsomot és a vizet és 5 percig forralom. 

Egy hőálló edény aljába öntöm a paradicsomos-húsos ragut, majd rásimítom a krumplipürét, a tetejét megszórom reszelt sajttal és előmelegített sütőben 25 percig sütöm. Tejföllel és savanyúsággal, vagy mint én a képen, mikrozöldségekkel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése