2021. március 6., szombat

Croque Madame

Hétvégén több időnk van ráérősen reggelizni... na persze nem három gyerek mellett, akik valahogy úgy gondolják, hogy szombaton is feltétlen muszáj fél 7-kor felkelni és ezzel minket is felébreszteni. Mindig megpróbáljuk kicsit húzni az időt azzal, hogy ők még játsszanak, viszont így mire eljön a reggeli ideje már nincs túl sok türelem, ők maradnak a gabonapehelynél, vagy a házi kalácsnál, de ha jó időben csípem el őket, vagy erőt veszek magamon és fél órával előbb felkelek, akkor egy-egy különlegesebb reggelit is elkészítek.

A recept a Kifőztük magazin februári számában is megjelent.



Hozzávalók 2 személyre:

4 szelet teljeskiőrlésű toast kenyér

4 teáskanál mustár

6 szelet gépsonka

5 dkg reszelt ementáli sajt

a besamelhez:

2 dkg vaj

2 dkg liszt

1,5 dl tej

1 kávéskanál só

½ kávéskanál frissen őrölt színes bors

½ kávéskanál őrölt szerecsendió

1 evőkanál aprított metélőhagyma

2 tojás

1 marék BIOHÁLÓ mustárcsíra

a sütéshez:

1 evőkanál vaj

 

A kenyerek egyik oldalát megkenem 1-1 teáskanál mustárral, majd ráfektetem a sonkaszeleteket és megszórom reszelt sajttal, majd egy felhevített serpenyőben vajon mindkét oldalukat megsütöm, figyelve arra, hogy ne csússzanak szét. Sütőpapírral bélelt tepsire fektetem őket, amíg elkészítem a besamelt. Felhevítem a vajat, elkeverem benne a lisztet, majd folyamatos keverés mellett felöntöm tejjel és besűrítem. Sóval, borssal, szerecsendióval és a metélőhagymával fűszerezem, majd a szendvicsek tetejére kanalazom, megszórom a maradék reszelt sajttal és előmelegített, 200 fokos, légkeveréses sütőben 15 perc alatt készre sütöm. Ezidő alatt elkészítem a két tükörtojást, melyeket a kész szendvicsek tetejére csúsztatok. 

Tetejükre igény szerint különféle csírákat halmozhatunk, én legutóbb a Bioháló csíráiból válogattam és ehhez a szendvicshez mustárcsírát választottam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése