2021. március 26., péntek

Kinder Maxi King torta

Egy héttel ezelőtt ígértem Nektek ezt a tortát, de kicsit összecsaptak a fejem felett a hullámok egy új kutyuscsaládtag érkezése, valamint az online tanulás szépségei miatt, de azért most amíg a legkisebb alszik, a legnagyobb házi feladatot ír, a középső pedig foglalkoztatózik mellettem és számtalan kérdés hangzik el a fejem felett, addig gyorsan leültem megírni Nektek ezt a posztot.

Tavaly ősz óta, mióta a Kifőztük magazinnak állandó tagja lehetek (ezt sokszor még mindig el se hiszem), csak olyan recepteket igyekszem megosztani itt, melyek mind a saját kreálmányaim, de most úgy döntöttem kivételt teszek, mert ez a torta megér egy posztot, akkor is, ha az eredeti ötletgazda nem én vagyok. Tavaly tavasszal találtam ezt a torta receptet csehi.renike Instagram oldalán, amit akkor el is mentettem magamnak, hogy Férjem idei szülinapjára biztosan ezt készítsem el. 

Minimális változtatásokat csináltam csak az eredeti recepten, mert ez úgy jó, ahogy van. Nem egy diétás desszert, de hát mindenkinek csak egyszer van születésnapja egy évben, így igazán belefér egy kis kényeztetés. Ehhez a tortához a sütőt be se kell kapcsolni, ami egy nagy pozitívum és több részletben is el lehet készíteni, én is így tettem, hogy az ünnepelt előtt ne tudjak lebukni. 


Hozzávalók:

a sós karamellhez:

21 dkg cukor

120 ml víz

6 dkg vaj

120 ml habtejszín

fél ek. vanília aroma

1 tk. só

a kekszes alaphoz:

30 dkg vajas keksz

10 dkg sótlan földimogyoró

5 dk tejcsokoládé

15 dkg vaj

a krémhez:

75 dkg (3 doboz) mascarpone

32 dkg (2 tubus) cukrozott sűrített tej

2 dl habtejszín

5 dkg porcukor

a díszítéshez:

10 dkg aprított, sótlan földimogyoró

5 dkg étcsokoládé

50 ml habtejszín

3 Kinder Maxi King

 

A sós karamellt készítjük el először, akár előző nap, mert ennek teljesen ki kell hűlnie felhasználás előtt. Egy serpenyőbe beleöntöm a vizet és a cukrot, amit addig forralok, míg a cukor teljesen elolvad. Hozzáadom a vajat és néha megkeverve nagyjából 15-20 percig forralom, amíg aranybarna nem lesz. Hozzáöntöm a tejszínt, ezzel még összemelegítem, majd a vaníliát és a sót, de ezzel már nem forralom. Hőálló, sterilizált üvegbe öntöm és a pulton hagyom langyosra hűlni, majd a hűtőben teljesen kihűtöm.

A kekszet késes aprítóban ledarálom a mogyoróval együtt. Egy kis edényben felolvasztom a csokoládét és a vajat, majd elkeverem az aprított kekszes mogyoróval. Sütőpapírral kibélelek egy 24 cm-es tortaformát, rászórom a kekszes masszát, amit egy üvegpohár aljával ellapogatok és hűtőbe teszem az egészet, amíg elkészítem a krémet.

A mascarponét egy elektromos habverő segítségével elkeverem a sűrített tejjel. Egy másik edényben habbá verem a tejszínt a porcukorral, majd ezt is a krémhez forgatom. A felét a kekszes alapra simítom, meglocsolom a sóskaramellel és megszórom aprított mogyoróval, majd jöhet a krém másik fele és egy éjszakára a hűtőbe teszem az egész tortát.

Másnap következik a torta díszítése. Az étcsokoládét felolvasztom mikróban a tejszínnel, de vigyázzunk, hogy ne hevítsük túl. Először ezzel csurgatom körbe a tortát, majd jöhetnek a Kinder Maxi Kingek, amiket előtte háromba vágtam. Megcsurgatom a sós karamellel, megszórom az aprított mogyoróval és már kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése