2020. november 12., csütörtök

Sütőtökös forró csokoládé

Ilyenkor ősszel, évről-évre egyre több mindenbe teszek sütőtököt. A klasszikus levesen kívül tettem már lasagne-ba, kuglófba, kávéba és most a forró csokoládéval próbálkoztam, ami jó döntésnek bizonyult. Igazi őszi desszert vált belőle, egy finom keksszel valódi csemege.

Hozzávalók 3 személyre:

4 evőkanál sütőtökpüré (~10 dkg)

3 dl tej

1 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék

1 kávéskanál vanília aroma

2 evőkanál méz

15 dkg étcsokoládé

2 dl tejszín

tejszín a dekoráláshoz

fahéj a szóráshoz

Elkészítési idő: 15 perc+30 perc sütés 

Sütési hőfok: 200° 


A sült tököt, amit előzőleg 30 perc alatt megsütöttem, kikanalazom a héjából, majd a tejjel összekeverve botmixerrel pürésítem, hogy teljesen pépes legyen. Egy lábosban felmelegítem a tökös tejet, hozzáadom a fűszereket és a mézet, majd beletördelem a csokoládét, ami keverés mellett hamar elolvad. 

Hozzáöntöm a tejszínt, de figyelek rá, hogy ne forrjon fel, csak legyen meleg. Tejszínhabbal koronázom és fahéjjal megszórom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése