2020. november 22., vasárnap

Chia puding őszi ízekben

Egészen addig nem hallottam a chia pudingról, míg a Húgom nem kezdett el egy fitnesz versenyre készülni, amikor rengeteg ilyet fogyasztott, és annyira megszerette, hogy azóta is gyakran készíti és most úgy éreztem, hogy itt az ideje, hogy én is kipróbáljam. Ha már ősz van, akkor igyekeztem ehhez passzoló ízekben elkészíteni őket, nekem a fügés verzió lett a kedvencem, amiben a füge édes ízét a csipkebogyó fanyarsága nagyon jól kiegészíti.

Hozzávalók 3 adaghoz:

3 dl kókusztej

5 ek. chia mag

1 evőkanál agavé szirup

toppingok a kész pudingra:

1 evőkanál szilvalekvár

½ szilva

pár szem mandula

1 evőkanál görög joghurt

½ banán

1 teáskanál kókuszchips

1 evőkanál csipkebogyólekvár (vagy más egyéb savanykás lekvár)

1 friss füge

1 teáskanál zabpehely

Elkészítési idő: 15 perc + pihentetés (legalább 3 óra)


A chia magot belekeverem a kókusztejbe, ízesítem agavé sziruppal, majd várok 5 percet, hogy kicsit megszívja magát. 3 üvegpohárba öntöm a keveréket, majd hűtőbe téve legalább 3 órát pihentetem, de legjobb, ha egy egész éjszakára ott hagyom, mert így jól meg tudják szívni magukat a magok és valódi pudingos állagot kapok.

Három különféle verziót készítettem, de ezt bárhogyan lehet varriálni: az elsőre szilvalekvárt kanalaztam, erre jött a vékonyra szelt szilva, melyet mandulával szórtam meg; a másodikra görög joghurtot tettem, melyet szeletelt banán és kókuszchips ízesít; a harmadikra pedig savanykás csipkebogyó lekvár, szeletelt füge és zabpehely került. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése