2020. július 26., vasárnap

Tarhonya csirkemájjal

#39
A rizses hús már legutóbb is nagyon ízlett a gyerekeknek, nekem pedig előnyös volt, hogy hamar elkészült és ez két napig is elegendő volt mindannyiunknak ebédre. Próbálok májat csempészni a gyerekek ételébe, de nem megy olyan könnyen, a rántott májat, a húslevesben főtt májat, vagy a resztelt májat felismerik és nem vagyok túl népszerű ezekkel a fogásokkal náluk, de most megpróbáltam egy új ételbe csempészni. A rizses hús mintájára pörkölt szerűen készítettem el a májat, a rizs helyett lepirítottam a tarhonyát, majd vegyítettem őket és kész is volt, az újragondolt rizses hús májjal és tarhonyával.

Hozzávalók:
1 vöröshagyma
50 dkg csirkemáj
2 tk. pirospaprika
1 tk. szárított zöldségkeverék
6 dl víz
só, bors
25 dkg tarhonya

Elkészítési idő: 45-50 perc


Egy minimális olajon lepirítom a tarhonyát, csak éppen annyira amíg színt kap, majd kiszedem egy tálba. Ugyanabban a serpenyőben kevés olajon üvegesre dinsztelem a felaprított hagymát, közben sózom is. Hozzáadom a májat, párszor átforgatom. Félrehúzom és megszórom pirospaprikával, ezután mehet vissza a tűzre, jöhet a zöldségkeverék és a bors, majd jól átpirítom az egészet. Felöntöm 6 dl vízzel, és fedő alatt nagyjából 15-20 percig főzöm. Beleszórom a tarhonyát, és együtt főzöm tovább, de közben gyakran megkavarom, hogy nehogy odakapjon az alja, ez nagyjából további 15-20 perc. Tejföllel és savanyúsággal tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése