2020. július 22., szerda

Napközis császármorzsa

#38
Pénteken vagy szombaton elég gyakran előkerül nálunk a császármorzsa recept, bár ez pontosan emiatt már fejből is megy. Ebben a receptben azt is nagyon szeretem, hogy villámgyorsan elkészül, és így én, aki híresen szeretem legalább a szombat délelőttöt ellustálkodni, pontosabban a családdal csak úgy eltölteni, kifejezetten kedvelem.
Az eredeti adag nekünk már mindig kevés, így én már megnöveltem a mennyiségeket, így öten kényelmesen tudunk enni ebből, és még nagyjából 1 adag marad is.

Hozzávalók:
6 tojás szétválasztva
7,5 dl tej
30 dkg búzadara
csipetnyi só
9 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
fél vaníliarúd kikapart magjai vagy 1 tk. vanília aroma
mazsola és lekvár a tálaláshoz

Elkészítési idő: 45 perc+pihentetés


A tojások sárgáját kikeverem a tejjel, hozzáadom a búzadarát, a sót, a cukrot, a reszelt citromhéjat és a vaníliamagokat, vagy vanília aromát. Letakarom és hűtőben egy órát, de még jobb, ha egy éjszakát állni hagyom. Sütés előtt felverem a fehérjéket, és ezt is óvatosan a masszához forgatom.
Olajat öntök egy serpenyőbe, majd jöhet bele a massza fele. Meg lehet próbálni egybe is, de akkor nagyon tele lesz a serpenyő, érdemesebb két adagban megsütni. Az elején picit hagyom, hogy az alja összeálljon, ezután kezdem el folyamatosan kevergetni egy fa lapáttal, amíg szép barna lesz és morzsás állagú. Mazsolával és lekvárral tálalom, de gyerekkoromban Anyukám mindig szörpöt öntött nekünk rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése