2015. március 7., szombat

Mézes-mustáros BBQ csirkeszárnyak márványsajtos zellersalátával 19/1.

Kicsit lemaradtam a blogolással, de az ételek elkészítésével persze nem :) Egy "gond" van, hogy Emma lányunk már elkezdett járni, de az esetek többségében még kell neki egy ujjunk amibe kapaszkodhat, így viszont én mindig hozzá vagyok kötve, ami persze a világ legjobb munkája :)
Szóval a mostani étel alap összetevője eddig nem volt a szívünk csücske. Egyikünk sem szereti a csirkeszárnyakat, de ez a véleményünk a két receptnek köszönhetően megváltozott. Mindkettő fogás mennyei volt, de hogy melyik lett a győztes... azt majd meglátjátok! :) Ezt ettük vacsorára, de utólag megállapítottuk, hogy ebédnek is bőven megállta volna a helyét. A saláta adagját nem feleztem el, maradt is belőle egy kicsi, de másnap boldogan elfogyasztottam :)

Hozzávalók 2 főre:
50 dkg csirkeszárny (5 db)
só, bors
0,5 dl olívaolaj
5 dkg vaj
5 dkg méz
5 dkg mustár
1 csomag szárzeller felkarikázva
4 ek. majonéz
1,5 dl joghurt
10 dkg márványsajt
5 dkg pirított, durvára vágott mandula


A sütőt előmelegítem 200°-ra. A csirkeszárnyat sózom, borsozom és alaposan bedörzsölöm olajjal, majd egy sütőpapírral bélelt tepsiben 35 perc alatt megsütöm. A salátához összekeverem az öntetet a majonézből, a joghurtból és a villával összetört sajtból, majd összeforgatom a felkarikázott szárzellerrel és a pirított mandulával (ebből egy keveset félre teszek a tálaláshoz).
Elkészítem a mázat: megolvasztom a vajat, amikor habzik, hozzáadom a mézet, megvárom, míg elolvad és lezárom, majd hozzáadom a mustárt. Átöntöm egy nagyobb edénybe, beleszedem a szárnyakat, összeforgatom, majd visszateszem a sütőbe grill fokozatra és még 3-5 percig pirítom őket, majd a salátával tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése