2015. március 23., hétfő

Burgonyás lángos tejfölös túróval és pirított szalonnával 20/2.

Kicsit lemaradtam a blogolással, de a főzéssel nem, minden itt volt a tarsolyomban lefotózva, csak a megírásig nem jutottam el, mert kislányunk egy éves szülinapjára készültem és mellette végre elkezdtem írni a szakdogámat is, így van mivel elütnöm az időt :) 
A szülinapra szerintem két nagyon finom tortát sikerült sütnöm a juhtúrós pogácsa mellett, mindkettőt megosztom majd itt is, de egyenlőre most haladjunk a Lidl receptekkel. A legrégebben Széll Tamás lángosát készítettem, ami életem eddigi legfinomabb otthon készített lángosa volt. Nagyon ízlett mindkettőnknek, és ami a legjobb volt benne, az az, hogy mivel nem tudtuk egyszerre megenni a bableves után, így maradt belőle vacsorára is, és akkor is majdnem olyan finom volt, mint amikor elkészült.
Az eredeti receptben zsírban ajánlják kisütni a lángost, ez az egy, amitől eltértem és én olajban sütöttem.
És, hogy ezen a héten ki nyert? Nálunk egyértelműen Tamás ezzel az isteni lángossal, íg az álás az ő javára 12-10.

Hozzávalók 7 db lángoshoz:
25 dkg liszt
12,5 dkg burgonya (1 nagyobb darab)
7,5 dkg tejföl
10 g élesztő
3 ek. tej
só, cukor
a tejfölös túróhoz:
15 dkg túró
10 dkg tejföl
10 dkg szalonna
fél fej lilahagyma
kevés újhagyma zöldje, vagy snidling
só, bors


A burgonyát felkockázom és megfőzöm, majd ha megfőtt, még azonnal forrón áttöröm és kicsit hagyom hűlni. Egy nagyobb tálba szitálom a lisztet, a közepében mélyedést csinálok, beleöntöm a tejet, belemorzsolom az élesztőt  és megszórom cukorral, majd egy kicsit összekeverem. Hozzáadom az áttört burgonyát, a tejfölt, a sót és kézzel vagy géppel homogén tésztává gyúrom, majd tetejét meglisztezem, alufóliával lefedem és langyos helyen a duplájára kelesztem (ez nagyjából 1 óra, de minél több, annál jobb).
1 cm vastagra nyújtom, majd kb. 15 cm-es köröket szúrok ki belőlük, kezemmel megnyújtogatom és forró olajban kisütöm. Fontos, hogy a másodikat csak akkor teszem a serpenyőbe, amikor az elsőt már megfordítottam, mert különben összeragadnak. Rácsra szedem őket, hogy alaposan le tudjon csöpögni.
A szalonnát megpirítom (a Széll Tamás féle módszer nekem nem sikerült, de mindenki próbálja ki nyugodtan, én hagyományosan kisütöttem zsírjára), majd kicsit hűlni hagyom.A túrót villával összetöröm, hozzáadom a tejfölt, sózom, borsozom és hozzáadom a finomra vágott lilahagymát, valamint a kihűlt szalonnát és egy kis zsírját, tálalásig hűtőbe teszem.
Amikor minden készen van, a lángosra kanalazok a túróból, megszórom frissen őrölt borssal és újhagyma zöldjével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése