2013. május 28., kedd

Paradicsomos-sajtos rakott csirkemell

Mint azt beharangoztam, a hétvégén vendégsereg volt nálunk, amiből végül a jó hangulatnak köszönhetően nem csak ebéd lett, hanem vacsora és reggeli is. Az első fogás Hagymaleves volt, ami már több alkalommal is bejegyzés volt itt a blogon, de mivel volt köztünk egy laktózérzékeny, így mediterrán paradicsomlevest is főztem neki. ezután pedig jött a főétel:

Paradicsomos-sajtos rakott csirkemell
(4 fő részére)
50 dkg csirkemellfilé
1 ek. görög fűszerkeverék
olaj
1 kg burgonya
1 babérlevél
só, bors
1 fej hagyma
4 gerezd fokhagyma
4 paradicsom
1 csomag mozzarella
1/2 dl fehérbor
1/2 kk. provence-i fűszerkeverék
friss petrezselyem zöld


Előző este a csirkemelleket megmostam, és a görög fűszeres olajba bepácoltam, majd hűtőbe tettem. Másnap sós vízben a babérlevéllel együtt, héjában megfőztem a burgonyákat, majd mikor puhára főttek meghámoztam és felkarikáztam. A hagymákat megpucoltam, a vöröshagymát felkarikáztam, a fokhagymát áttörtem. 
A hús alól egy nagy serpenyőbe öntöttem az olajat, majd minden szeletet hirtelen megsütöttem. Felöntöttem a borral és 5 percig pároltam. Kiemeltem a hússzeleteket, és ebbe a pácba beleöntöttem a hagymákat, majd fedő alatt szintén 5 perc alatt megfonnyasztottam. Egy hőálló tálat kiolajoztam és beletettem a felkarikázott burgonya kétharmadát, rákanalaztam a hagymát a páclével együtt, majd a hússzeleteket. Ezután következett a maradék burgonya körbe, az edény szélére, majd a felszeletelt paradicsomok és végül a lereszelt mozzarella. Sóztam, borsoztam, megszórtam a provence-i fűszerkeverékkel, majd betettem 200°-ra a sütőbe (légkeveréses üzemmódra) és 30 perc alatt készre sütöttem. Tálalás előtt friss petrezselyemmel szórtam meg, csemegeuborkával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése