2021. május 28., péntek

Epres cupcake

Felfedeztem a Netflixen egy számomra új főzőműsort, amit nagyon élvezek nézni. Nadiya Konyhája, ahol gyors és egyszerű finomságokat találhattok, kisebb nagyobb csavarokkal, ami szuper alapötleteket ad nekem is, de persze mindenen variálok még egy kicsit, mint például ezen a cupcake-en is. Nála valódi cupcake volt, hatalmas "krémkupolával" a tetején, de ezt én egy édeskés joghurtra cseréltem, ami a muffinok tetején szépen belecsurgott a süteménybe a sült eper tetejére... mmmhhhhh, mennyei, próbáljátok ki.


Hozzávalók 12 darabhoz:

12 darab kisméretű omlós keksz

12 szem közepes méertű eper

a tésztához:

10 dkg puha vaj

9 dkg cukor

2 tojás

1 tk. vanília aroma

2,5 dl tej

30 dkg liszt

fél csomag sütőpor

csipet só

a tetejére:

10 dkg joghurt

35 g porcukor

pár szem eper díszítésnek

Elkészítési idő:30-45 perc

Sütési hőfok: 200°

 

A muffinformák aljába teszek 1-1 darab kekszet, és rá 1-1 szem epret az aljukkal felfelé.

A tésztához habosra keverem egymással a vajat a cukorral, majd hozzáadom a tojásokat, a vanília aromát és a tejet váltakozva a sütőporral és sóval elkevert liszttel. A muffinformákban az eprek köré adagolom a tésztát, majd 20 perc alatt készre sütöm őket.

A joghurtot elkeverem a porcukorral és a muffinok tetejére kanalazom, majd a felszeletelt eperrel díszítem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése