2021. április 24., szombat

Madártej, egy igazi régi kedvenc

Anyai ágon a családban az volt nálunk a hagyomány, hogy valahányszor Anyukám vagy Keresztanyukám gyermeket szült, Nagyikám egy hatalmas adag madártejet készített nekik. Nekem a madártej mindig ezt az aranyos történetet juttatja eszembe, de valahogy gyerekként sose tudtam megszeretni ezt a nagyon híg vaníliás krémet az óriási habgaluskákkal, így felnőttként nem is igazán jutott eszembe készíteni ilyet a családnak. 

Férjem már jó ideje kérte, hogy csináljak egy finom madártejet, de a fent említettek miatt nem annyira volt kedvem hozzá, de végül "beadtam a derekam" és elkészítettem, csak kicsit másképp: sűrűbbre, vaníliásabbra, kisebb habgaluskákkal és szeletelt mandulával. Így nekem is sokkal jobban ízlett, úgyhogy szerencséjükre lehet, hogy mégis gyakrabban fogom készíteni. Próbáljátok ki ti is.


Hozzávalók:

4 tojásfehérje

1 tk. porcukor

csipetnyi só

1 l tej

1 vaníliarúd kikapart magjai

6 tojássárgája

2 csomag vaníliás cukor

8 dkg cukor

szeletelt mandula a tálaláshoz

 

A tojásfehérjéket egy csipetnyi sóval elkezdem habbá verni, majd amikor már kissé összeállt, hozzáadom a porcukrot is és kemény habbá verem. A tejet felmelegítem a vanília kikapart magjaival, majd amikor már forr, egy teáskanállal beleszaggatom a habgaluskákat, melyeket oldalanként 2 percig főzök benne, majd szűrőkanállal kiemelem őket egy tányérra.  

A tojássárgákat kikeverem a vaníliás cukorral, a cukorral és egy kevés langyos tejjel, majd óvatosan belekeverem a maradék tejbe és gőz fölött állandó keverés mellett besűrítem a krémet. A madártejet jól lehűtöm, majd a habgaluskákkal és szeletelt mandulával kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése