2020. október 29., csütörtök

Az én csokoládés babkám

Évek óta figyelem ezt a csokoládés csavart kalácsot, és mostanra kellően furdalt a kíváncsiság, hogy én is elkészítsem a saját verziómat. Gondoltam a foszlós kalács receptem jó lesz alapnak, és ehhez csináltam meg a csokoládés-kakaós tölteléket. Egy forró bögre kakaó, vagy forró csoki és már kész is a melengető reggeli vagy uzsonna.

Hozzávalók 2 babkához:

1 dl tej

6 dkg cukor

2 dkg élesztő

50 dkg liszt

1 tk. só

1 egész tojás és 1 tojássárgája

2 dl habtejszín

1 tojás a kenéshez 

a csokoládés töltelékhez:

15 dkg csokoládé (ét- és tejcsokoládé vegyesen, saját ízlés szerint)

10 dkg vaj

50 g porcukor

30 g kakaó

2 kk. só

tetejére: 

aprított mandula és mogyoró, valamint csokoládé

Elkészítési idő: 2,5 óra

Sütési hőfok: 160°

 


Meglangyosítom a tejet, belekeverek egy kevés cukrot és élesztőt, belemorzsolom az élesztőt, majd hagyom felfutni. Közben a lisztet egy tálba szitálom, elkeverem a sóval és a maradék cukorral, majd jön a felfuttatott élesztő, a tojás, a tojássárgája és a tejszín, majd alaposan kidagasztom a tésztát, amíg már nem ragad a tálhoz, illetve a kezemhez. 45 percig fóliával és konyharuhával letakarva pihentetem, amíg elkészítem a tölteléket. 

Gőz fölött megolvasztom a csokoládét és a vajat, majd belekeverem a porcukrot, a kakaót és a sót és félreteszem, hogy ne legyen forró, mert úgy megolvasztja a tésztát.

A tésztát kétfelé osztom, amit gömbölyítek, majd letakarva újabb 15 percig pihentetem. Ujjnyi vastagra nyújtom őket, megkenem a töltelék felével, majd a hosszú oldalánál fogva feltekerem. Hosszában kettévágom, befordítom őket úgy, hogy a töltelékes fele felfelé nézzen, majd a közepétől kezdve elkezdem összetekerni először az egyik, majd a másik vége felé arra figyelve, hogy a vágott felület mindig felfelé nézzen. Ugyanígy elkészítem a másik kalácsot is.

Sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába emelem a kész babkákat és további 30 percig kelni hagyom őket. Megkenem egy felvert tojással, megszórom a csokoládécseppekkel vagy darabolt csokoládéval, aprított magvakkal és 40 perc alatt készre sütöm őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése