2018. január 22., hétfő

Bakonyi betyárleves

Idén is megrendeltem magamnak a Nők Lapja Konyha előfizetést, mert mindig olyan jó ötleteket kapok innen, legyen szó komolyabb fogásokról, ünnepi ételekről, süteményekről, diétás fogásokról, vagy tartalmas levesekről. Hétköznap nem feltétlen főzünk mindig levest, inkább akkor van, ha hétvégéről maradt, de olyankor mindig kell legyen az asztalon, kislányom meg is kérdezi, hogy csak egy fogás van? - ha véletlen elmaradna a leves.
A januári újságban csak levesek szerepelnek és itt aztán van mindenféle, kinek mihez van kedve. Hétvégén egyből kettőt ki is próbáltam és mindkettő nagyon ízlett az egész családnak: szombaton bakonyi betyárlevest főztem, vasárnap pedig kéksajtos burgonyakrémlevest.

Hozzávalók:
10 dkg szalonna
2 fej vöröshagyma
40 dkg sertéscomb
30 dkg csiperkegomba
só, bors
1 tk.piros paprika
2 dl tejföl
2 ek. liszt

Elkészítési idő: 90 perc


Az apró kockákra vágott szalonnát zsírjára pirítom, majd megfonnyasztom benne a szintén apróra kockázott hagymát és hozzáadom utána a kockázott sertéscombot (ennyi kockázást :). Addig pirítom, míg elveszti nyers színét, majd ezután beledobom a cikkekre vágott gombát (nekem sikerült nagyon apró szeműt vennem, így azokat csak félbe vágtam), megszórom a fűszerpaprikával, ízesítem sóval és borssal és felöntöm annyi vízzel amennyi éppen ellepi, majd közepes lángon nagyjából 1 órán át főzöm, amíg a hús megpuhul (közben az elpárolgott vizet folyamatosan pótolom).
Amikor már a hús majdnem puha, hozzáadok még egyszer ennyi vizet, a tejfölt csomómentesre keverem a liszttel, amit egy kevés levessel hígítok és behabarom vele az ételt. Egyet forralok rajta és már tálalhatom is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése