2015. február 13., péntek

Croque madame szendvics - ráérős reggelekre

A recept ismét a Street Kitchen oldalról származik, akik a múlt hét vége óta elkezdték főzőműsorukat is a blogolás mellett. Ki tudja, egyszer lehet nekem is lesz ilyenem? :)
Ez a szendvics szerintem vacsorára nagyon durva, de biztosan van, aki arra is elfogyasztaná. Mi egy szombat reggel ettük. Igaz, kicsit hosszabb elkészíteni, mint egy egyszerű lekváros kenyeret, de higgyétek el, megéri. Férfiaknak 3 szelet kenyérből készülhet, viszont nőknek szerintem elég a kettő, én így is alig bírtam megenni, de ízlések és pofonok, kinek mekkora a gyomra, csináljátok, ahogy kedvetek tartja.


Hozzávalók egy 3 és egy 2 emeletes szendvicshez:
5 szelet toast kenyér
4 szelet sonka
20 g vaj
3 dkg reszelt sajt
2 tojás
a besamelhez:
20 g liszt
20 g vaj
3 dl tej
4 dkg reszelt sajt
só, bors, szerecsendió

Megjegyzés: a sajtok minél pikánsabbak, annál finomabb a kész étel, így lehet pl. ementáli vagy parmezán is :)


Először a besamelt célszerű elkészíteni, de addig a kenyereket meg lehet pirítani. Egy lábosban felolvasztom a vajat, beleszórom a lisztet és felhevítem, de nem engedem, hogy megbarnuljon. Kis részletekben hozzákeverem a tejet és csomómentesre keverem vele. Forralom, fűszerezem, majd belekeverem a sajtot, és addig forralom, amíg ez elolvad benne.
A sütőt előmelegítem. 3 szelet kenyeret megkenem vajjal, kanalazok rá a besamelből, teszek rájuk 1-1 szelet sonkát, megszórom reszelt sajttal és mehet be a sütőbe, amíg a sajt elolvad rajta. Ezután kiveszem őket, kanalazok rá még besamelt és szórok rá sajtot. A 3 emeletes szendvicshez 2 szeletet ezekből egymásra teszek, majd jön rá a tető és arra is besamel, illetve sajt, majd újra beteszem a sütőbe, amíg szépen megpirul a teteje. Ez idő alatt megsütöm a két tükörtojást, majd amikor kész a szendvics ráhelyezem a tetejére, megszórom aprított snidlinggel és kész :)
Nem ágyban evős reggeli, de ezért megéri kikelni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése