2014. június 11., szerda

Részeges meggylekvár

Elindult a befőzési szezon. :) A múlt héten összesen 27 üveg lekvárt tettünk el férjemmel, és ezek száma ezen a héten még gyarapodni fog. Ezek között vannak, egészen apró üvegek is, amiket ajándékba szánok, de vannak literesek is, úgyhogy azért nagy adagról van szó.
Az első recept amit megosztok Veletek egy Részeges meggylekvár, melyet egy nagyon jó könyvben találtam, ezt mindenkinek csak ajánlani tudom :)

Hozzávalók 4 kisebb üveghez (2 dl/üveg):
1 kg magozott meggy
40 dkg cukor
1 Dr. Oetker Dzsemfix (2:1)
2 tk. vanília aroma
2 cl cseresznyepálinka


A meggyet, miután megmostam és megtisztítottam egy lábosba tettem. Hozzáadtam a cukrot és a dzsemfixet, majd a vanília aromát és 12 órán át fedő alatt állni hagytam.
Folyamatos keverés mellett felforraltam, és 5 percig hagytam bugyogva főni. Ezután beleöntöttem a pálinkát, botmixerrel összeturmixoltam, majd üvegekbe öntöttem, lefedtem őket és 10 percre fejre állítottam, majd hagytam teljesen kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése