2014. február 6., csütörtök

Pohárkrém az erdő gyümölcseivel

Csapó 3, azaz a desszert :) Nem ez volt az eredeti terv, de mivel habtejszínem nem volt itthon az eredetileg tervezett (és majd egyszer ezt is biztosan elkészítem) desszerthez, így változtattam a terven, és egy másikat készítettem, melynek eredeti receptjét kicsit átalakítottam, csak ahogy szoktam :)

Hozzávalók 4 adaghoz:
25 dkg mascarpone
2,5 dl tejföl
2 ek. tej
2 ek. porcukor
1 cs. vaníliás cukor
5 g zselatin
2 ek. citromlé
35 dkg vegyes erdei gyümölcs (fagyasztott is jó)


A gyümölcsöt, amennyiben fagyasztottat használok, kiveszem a mélyhűtőből és hagyom kiengedni.
A mascarponét habosra keverem, melyhez hozzáadom a tejfölt és a tejet, a porcukrot, a vaníliás cukrot és a citromlevet, majd tovább keverem. A zselatint feloldom 3 ek. vízben, és éppen csak felmelegítem. Hozzáadok egy merőkanál krémet, ebben jól elkeverem, majd az egészhez keverem.
A gyümölcsből félreteszek a díszítéshez néhány szemet, majd a maradék felét szétosztom a poharak aljába. Erre jön a krém fele, majd megint gyümölcs és végül a maradék krém. Egy órára (de lehet akár egy éjszaka is) hűtőbe teszem, majd a félretett gyümölccsel díszítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése