2013. november 12., kedd

Püspökkenyér telis-tele minden jóval

Ma férjem nagyon rosszkedvűen jött haza, így gondoltam meglepem őt egy finom süteménnyel. A héten már nagyon rám tört a karácsonyi készülődés láza, így már elkezdtem karácsonyi recepteket nézni, így esett a választásom erre a finom, gyors süteményre.
Mivel nagyon szerettem volna meglepetést, de nem volt itthon minden hozzávaló egy kicsit átalakítottam az eredeti receptet, de így lett csak igazán mennyei.

Hozzávalók:

18 dkg liszt
10 dkg ráma 
10 dkg kristálycukor
3 dkg dió
5 dkg aszalt barack 
10 dkg mazsola
3 dkg mandulaszelet
3 egész tojás
0,5 dl tejszín
1 tk. sütőpor
1 tk. őrölt fahéj
porcukor a szórás

A sütőt előmelegítem 200°-ra. Elektromos habverővel elkeverem a rámát a cukorral, majd hozzáadom a tojásokat és a tejszínt. Robotgéppel tovább verem, és beleszórom a sütőporral és fahéjjal elkevert lisztet.
Felaprítom a diót és a barackot, majd a mazsolával és a mandulával a tésztához keverem. Sütőpapírral bélelt formába teszem, majd 35-40 perc alatt készre sütöm. Ha kész porcukorral meghintve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése